Topp besøk med overnatting i Kardemommeby

2 dager i Dyreparken + Badelandet med overnatting i Kardemommeby og Sirkus Jesper var stor suksess... les mer

Anmeldt 2 dager siden
Wanderer830053
Kardemomme by - Norges nydeligste tettsted

Kardemomme by er Norges vakreste, mest harmoniske og mest komplette by. Tusen takk til alle... les mer

Anmeldt 2 dager siden
fr_yaa2021
Les alle 1 402 anmeldelsene

Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Vår årlige tur til Dyreparken i Kristiansand var fin, men det var mye kø og vi måtte tilslutt gi opp å være med på aktiviteter. Det ble helt umulig for barna å stå i så lange køer flere ganger enn én, så det eneste de fikk vært med på var Nilen som vi gikk til først. Sabeltann-show, Jungel-bob, Hakkebakkeskogen, osv måtte vi gi opp. Forstår at det må legges opp på en annen måte pga. Covid-situasjonen, men det er veldig synd uansett. Og besøket i parken blir ikke det samme. Fungerte bra å bruke appen for å bestille og betale for mat.

Takk, TonjeBakkeJ
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Har vært i dyreparken mange ganger men denne gangen var det litt skuffende. Det er Corona tider, mye er tatt hensyn til i parken, men var altfor mye folk. De har vært flinke med avstand til aktiviteter og kiosker, men klyngete alle andre steder. Vi betalte for å se Hakkebakkeskogen forestilling, den var dessverre ikke som før. De skippet den originale historien og lagde noe eget som ikke var så bra. Showet med kaptein Sabeltann syntes 3-åringen var supert!

1  Takk, Ida J
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Flott attraksjon utenfor Kristiansand sentrum. Veldig familievennlig attraksjon, og absolutt et must.

Takk, 719tord
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Flott park og mye å gjøre for alle.
Anbefaler å ha minimum to dager da det er mye å oppleve i parken.
Et sted vi gjerne drar tilbake til

Takk, annesJ7204PQ
Anmeldt 1. august 2020

Vi var der 28.og 29. juli. Med tre barn 9, 5 og 2 år.

Dyreparken: Liten park med få dyr... flere av dyrene var ikke synlige da vi var der. (2 av 5 stjerner)

Hakkebakkeskogen/Kardemommeby: Flott oppbygget by - veldig lite å gjøre... Vente 1 time for en liten trikketur. Burde etterstrebe mange flere kjøreopplevelser/aktiviteter. Veldig morsom teaterforestilling (2,5 av 5 stjerner)

Kaptein Sabeltann/Kjuttaviga: Fantastisk flotte kulisser - internasjonal høy kvalitet. Flinke skuespillere og fint show, men litt tynt innhold (Kaptein S. sjørøvernatt)... bra organisering av køer i Coronatider. Flinke og hyggelige ansatte i parken - de har gått smile- og servicekurs. Veldig bra mat på de to restaurantene vi spiste middag (Kjuttaviga vertshus og Sjørøvergrillen) - bra value for money. Soft-isen sitter fortsatt i minnet som patetisk liten til å koste kr 49... barnestørrelse verdt 19 kr.
Det negative: Alt for lange køer (selv uten Corona)... vi måtte vente over 2 timer for en båttur (kun en i følget sto i kø av gangen) med Den Sorte Dame og over 1,5 timer for spøkelseshuset... selv halvparten av denne ventetiden (uten Corona) er alt for lenge - spesielt med tanke på at det er veldig få attraksjoner der. Det er rett og slett alt for lite å gjøre der mellom kø-ventingen... burde lært noe av Hunderfossen og andre - flere karuseller/kjøregreier for barn. Pinlig mange spillebuler (20++) der man kunne satse feriepengene sine for muligens å vinne en 2 kg sjokolade-eske eller et kosedyr.
Dette er en utpreget småbarnspark... stakkars unger mellom 12 og 18... lær av Hunderfossen m.fl.
(3 av 5 poeng)

Circus Jesper - Superfin forestilling (4,5 av 5) høydepunktet i parken.

Totalopplevelsen ender bare på 3 av 5. Ikke en park vi kommer til å reise tilbake til...

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, h_konj128