anitaosmundsen
      kr 946
    • Vio.com
    Se flere hoteller i Kristiansand
    Anmeldt 29. august 2018

Fine teltplasser plass med gode sanitærforhold. Fine lekeplasser for barna og plassen ligger ganske nær Kristiansand by.
    Flotte lange sandstrender og kjempefint å bade. Greit med parkering for bil og bobil.

Takk, pers870
    Anmeldt 22. juli 2018

Skulle campe for første gang med min lille familie. Husket Hamresanden Camping fra 80-tallet - men der hadde tiden nærmest stått stille.. Ruslet heller bort til naboplassen og bestemte oss umiddelbart - HER ville vi bo. Sonderte terrenget litt - det var nydelig vær - så vi valgte en plass ved epletrærne. Dette viste seg å være et sjakktrekk. Mange telt-naboer våknet av brennhete telt - vårt var svalt og deilig.

Noe av det beste med camping er hvordan barna får nye venner umiddelbart. Og her var det virkelig PERFEKT for både de minste og tenåringer.

Der er stor og gøy lekeplass, samt en gigantisk "hoppe-pute" - som fylles med luft mellom kl 10:30 og 20. Også gøy med "giga-sjakk".

Velkomsten med gratis is til barna, armbånd og gratisturer med de kule tråbilene gjorde til at de følte seg veldig velkommen.

Hamre har en uslåelig beliggenhet - 8 min med bil til Dyreparken / Badeland, ca 15 min inn til Kristiansand sentrum - og det beste av alt - stranden.
    Siden mange familier er i Dyreparken på dagtid er det veldig god plass på stranden. Det er kjempefint å gå tur langs stranden, rundt odden og langs den lange, andre stranden. Der er det sandvolley-baner, lekeplass og restaurant.

Det er ekstremt tørt i disse dager, så grilling og primus var utelukket. Men så utrolig praktisk at Kiwi rett over gaten er åpen dagen lang - til og med om søndagene! Og på det veldig nye og fine kjøkkenet på campingen er det 2 komfyrer m stekeovn, og panner som man kan bruke. God plass å sitte og spise for de som ønsker det, inne og ute.

Overraskende rene toaletter, de ble vasket og ryddet flere ganger for dagen, veldig bra!

Til tross for fellesferie og mer eller mindre fullt opp hver dag syntes jeg vi hadde god plass. Nå var vi kanskje ekstra heldig som hadde plass ved trærne - og kunne "boltre oss" litt - men det føltes absolutt ikke som "sild i tønne".

Hver eneste kveld var det helt stille ca kl 23:30. Ingen bråk eller festing, overraskende rolig hele natten.

Alle som jobbet i resepsjonen var hyggelige og svært serviceminded. God ordning til alle ankommende gjester, vi ble fulgt til plassen og vist hvor stor plass vi hadde. Strømstolper til de som vil ha det.

Det koster kr 425 pr natt inkl strøm - ja, det finnes mange rimeligere plasser - men flotte fasiliteter og beliggenhet.

Et liten ting: Det burde ikke koste noe å bytte kjøleelement. De tar 10 kr pr element i innbytte - et nytt kjøleelement på Kiwi over veien koster kr 10,90...

Vi kommer veldig gjerne igjen - barna ville at vi skulle gjøre dette til en tradisjon!

Romtips: Er det skikkelig fint vær og du skal bo i telt vil vi anbefale å slå opp i skyggen av trærne
    3  Takk, RannveigAbada
    Anmeldt 16. juli 2018 via mobile enheter

Var på bobiltur med familien, og da valgte vi Hamresanden familiecamp, for denne var nærmed Kristiansand dyrepark. Veldig kjekke campingplass, med mye aktiviteter for barn. Og kort avstand til en stor flott strand. Eineste jeg har å klage på her er, prisen i høysesongen.

Veldig god service på personalet.

Veldig kjekk campingplass for familie.

Takk, C1092KHdavide
    Anmeldt 13. juli 2018 via mobile enheter

Opplyste om størrelsen på teltet ved innsjekk og fikk tildelt plass av betjeningen til telt og bil.Bilen fikk ikke plass og måtte stå på stranden og flyttes hver 8 time. Fikk beskjed etter et par dager at teltet måtte flyttes da bardunene var inne på på plassen til naboen. Du har valget mellom å kjøre på teltpluggene til naboen eller knuse speilet i hyttevegge når du prøver å komme deg fram.

1  Takk, 25espenn
    Anmeldt 13. juli 2018 via mobile enheter

Det positive: Fint servicebygg, spesielt kjøkkenet. Fin lekeplass. Kort vei til stranda. Koselige plassanvisere. Det negative: Trangt, overfylt og en følelse av å være innesperret. Ja, man må godta å være omringet av folk på en campingplass, men når folk må flytte biler, lukke vinduer og flytte stoler og bord som står tett inntil vognene når andre skal fram med campingvogna, og det innimellom der kryr av barn (og voksne), har man sluppet inn for mange. Det var aldri en do ledig, alltid lang kø i resepsjonen/kiosken og hele stemningen/settingen føltes veldig stressende. Vi dro så tidlig som mulig dagen etter til et sted der vi kunne puste litt. Til og med plassanviserne var frustrerte over situasjonen, men de har vel ikke så mye de skulle ha sagt.

Takk, Irenenm