“Spis ute uka”

Kjøkken: Europeisk, Fransk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Anmeldt 10. september 2021

Spis ute uka har 100 kr-tilbud på restauranter i hele Kristiansand, som gjør det mulig å teste byens restauranter og meny for en billig penge. God markedsføring for restaurantene også.
Da unner man seg kanskje flere måltider på restaurant.
Vi ville egentlig vært på naborestauranten og spist chicken curry,men så at herlig land hadde sol. Vi satte oss der. Til tross for at vi satt ute, var vi under en markise, og bak en glassvegg. Dette gjorde at sigarettrøyk fra nabobordet ble hengende over oss. Vi flyttet oss, men fikk bord I skyggen likevel. Vi orket ikke gå tilbake til den andre. Vi fikk tildelt menyene. Det vil si den vanlige menyen,og "spis ute uka-menyen". Vi ville benytte oss av kampanjen, og åpnet ikke en gang den vanlige menyen. Vi pekte på cæsarsalaten begge to, vi skulle jo bare ha en lunsj, og tenkte det holdt. Den var grei, god smak men tørr kylling. Vi skulle ikke ha dessert, men da hun spurte om vi ville ha, tenkte vi å prøve det pga det gode tilbudet. Vi pekte på eplekake fra samme kampanjemeny.
Først da ble vi informert om at man kan ikke kjøpe kun cæsarsalat alene eller salat og dessert. Man måtte kjøpe hovedrett biff og salat, eller biff og dessert. Noe ingen hadde informert om ved bestilling. På toppen av det hele mente servitøren at vi hadde fått salaten fra den vanlige menyen (dobbel pris) og ikke fra kampanjrmenyen vi pekte på. Vi mente dette var feil, og det endte med at to servitører og hovmesteren hang over vårt bord og diskuterte høylytt at vi hadde feil fordi vi hadde fått salaten fra menyen vi ikke hadde bestilt fra, og måtte betale for den siden den var litt større.
Nabobordene reagerte også på oppførselen.
For oss er ikke de 200 kr viktige,menbrhandlingen. Restauranten har gjort feil og lagt til grunn for stor misforståelse,men velger å diskutere med kunden og påstå at kunden tar feil. Uten å informere i forkant om noe vi umulig kunne vite av oss selv. Dette burde de bare beklaget og tatt på sin kappe.
Vi droppet selvsagt både kaffe og dessert, og betalte full pris.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, R700YYcharlottes

Anmeldt 9. september 2021

Spis ute uka i Kristiansand. Vi var til lunch, og pekte på Cesar salat på Spis Ute menyen. Salaten var grei den. Tørr kylling riktignok, men greit nok.
Da vi skulle betale fikk vi beskjed om at vi hadde fått Cesar salat fra den vanlige fullpris menyen, siden det ikke går an å bestille bare salaten fra spis-ute menyen. Denne beskjeden kom i ettertid altså. Vi ba om å få snakke med hovmesteren, og forklarte igjen at vi hadde pekt på Spis Ute menyen. Igjen ble vi forklart at det ikke er mulig å bestille salaten fra den menyen, og vi påpekte at det er litt sent å forklare det i ettertid.
Hovmesteren og to kelnere sto rundt vårt bord, og forklarte høylydt hvorfor vi ikke kunne bestille det som de hadde mottatt bestilling på. Til mye hoderisting fra gjestene på nabobordene. Til slutt betalte vi det restauranten krevde, og gikk.
Det er rart med en slik kundebehandling, og at hovmesteren også la seg på det sporet. Terningkast 1 fra oss.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, BentStora
Anmeldt 30. august 2021

Oj, oj, dette var dårlige greier. Servicen var OK frem til vi måtte påpeke feil ved bestillingen som kraftig forsinket serveringen. Da var det ingen antydning til beklagelse, men mer en isfront og en oppførsel som vi hadde fornærmet personalet. Og det etter at vi nærmest måtte krangle oss til å få det vi beviselig hadde betalt for. Og så var det maten. De forskjellige biffrettene som noen av oss hadde bestilt (vi var et selskap på 8 personer) var av variernde kvalitet og et par av dem OK. Pastaretten derimot, var neste uspiselig. Tykk grøt av en saus og ihjelkokte, veldig seige skalldyr, seige. Styr unna dette stedet. Dette bra alternativer rett ved til samme prisnivå

1  Takk, Livlig66
Anmeldt 27. august 2021 via mobile enheter

Bestilte mat for 4000kr gjennom app. Fikk beskjed etter 20 minutter at betalingen angivelig ikke hadde gått gjennom, og måtte bruke ytterligere 20 minutter på å bevise at betalingen var gjennomført ved å vise frem trekket i nettbanken. Etter denne uhyggelige begynnelsen ble det dessverre ikke noe særlig bedre; sur kelner, treg levering, dårlig stekt kylling, varmt vann - rett og slett en bedriten opplevelse.

2  Takk, 261fredrikp
Anmeldt 25. august 2021

Heilt utrolig service fra alle på jobb. Maten vi fikk servert var helt utrolig. Kommer garantert tilbake neste gang vi er i Kristiansand

Takk, Bjoern68

Reisende som så på Herlig Land, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Herlig Land? Del dine erfaringer!