“Nydelig mat og hyggelige servitører! ”
Anmeldelse av Tilstede mat og mer

Tilstede mat og mer
Vurdert som nr. 1 av 163 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Sjømat
Middagsalternativer: Frokost, Uteservering, Reservasjoner, Gatekjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Uteservering, Reservasjoner, Gatekjøkken
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Nydelig mat, flinke og oppservante servitører. Jeg fikk overtalt min skeptiske samboer til å prøve vegetar, og han ble veldig positivt overrasket! Tusen takk for et nydelig måltid: quesadilla og dagens 3-retters med torsk. Nam!!

Takk, elinlab

Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Besøkte restauranten på kveldstid, og ble møtt av en hyggelig servitør. Maten var nydelig. La merke til at også andre ansatte var svært imøtekommende noe som ga en ekstra god stemning.

Takk, AnitRasc
Anmeldt 27. juli 2021

Vi var her for lunch og spiste rekesmørbrød, avokadosmørbrød og biggie green salat. Flott liten takterrasse med utsikt over byen hvor vi koste oss i sola mens vi spiste. Milkshaken falt også veldig godt i smak. Man merker fort at dette er et sted hvor man bryr seg om maten man lager og gjestene sine. Utmerket service og den beste lunchen vi fikk sommerferien 2021! T+M+m

Takk, villagarndiosa
Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Jeg har vært her mange ganger og maten er ekstremt god. Det settes veldig stor pris på at de har fokus på lokale råvarer og økologisk og bærekraftig mat og drikke. Servitørene er morsomme, hyggelige og imøtekommende. En skikkelig god restaurant du bør besøke! Passer kanskje bedre som lunsj enn middag?

Takk, MasterChef-8993
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Gullbryllup skulle feires med storfamilien, tre «kohorter» og aldersspenn fra 13-76. Tilstede mat og mer ble undersøkt, ikke fordi vi har veganere i familien men fordi begge søstre hadde fått opp denne i «feeden» på bra restauranter i Kristiansand. I tillegg var andre bortbooket, ikke enklest å finne noe en lørdag midt i fellesferien. Kommunikasjonen i forkant av besøket foregikk på e-post, og vi fikk både lagt til fire gjester og forhåndsbestilt hva vi skulle spise.

Vi er så glade for at vi valgte tapas til alle, mest fordi det smakte fantastisk, vi fikk «utfordret» oss litt med tanke på utradisjonelle retter for enkelte og det ble et veldig sosialt måltid.

Vi ble tatt godt i mot av en av kveldens servitører, og drikke ble bestilt. Vi voksne landet på en god Chardonnay - og fikk fortalt en morsom historie om vinprodusenten. De under 18 hadde flere ulike bær- og fruktsmaker å velge mellom i saft- og brusvarianter. Hele kvelden kom rikelig med mat, servert av blid kokk og informerte servitører. Vann ble jevnlig etterfylt hele kvelden, før vi rakk å gå tom. Vi satt også pris på at vi etterhvert selv sto for skjenkingen av vin, mange steder oppleves denne litt påtrengende og hyppig - vi vet det er en god inntektskilde.

Så fornøyd, og foreløpig ikke kommet til maten. Deilig brød med en slags «aioli», etterfulgt av fantastisk chevre. Nesten alle hadde blåskjell høyt oppe som favoritt, nydelig kraft/suppe til. Og vi forsto tidlig at de var rause med mengden mat, så ingen satt engstelige og følte at de hadde tapt i bordplasseringen. Falaffel med tomatssus, grønnsaker og poteter var godt, salaten likeså og torsk med tilbehør fantastisk. Når vi ble «trygget» på at dette var alt før desserten måtte de fleste ta litt til selv om det krevde sin mann. Dessertene kom like raust, først en nøttebunn med sjokolademousse porsjonsvis til alle, så kom fire ulike desserter servert på serveringsbrett og noen klarte til og med mer enn egne fire og det var ikke fordi noen unnlot å smake på alt, men fordi det var raust med mat. Kaffe i alle varianter var servert til,

I tillegg til dette var det koselig lokale, deilig at det ikke var musikk som gjorde samtalene vanskelig. Det skal også nevnes at vi hadde en i selskapet med glutenintoleranse - hun kunne spise alt bortsett fra brødet (der kom det eget).

Tusen takk for en storartet opplevelse, vi var flere som snakket om at om kjøtt er oppskrytt.

1  Takk, Teaskatt

Reisende som så på Tilstede mat og mer, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Tilstede mat og mer? Del dine erfaringer!