“Nydelig mat, elendig service”
Anmeldelse av Le Monde Tapas

Le Monde Tapas
Vurdert som nr. 13 av 163 Restauranter i Kristiansand
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Kjære Gjest! Menyen hos Le Monde Bar & Tapas er basert på et " Sharing Konsept" Vi anbefaler dere å velge forskjellige store og små retter fritt fra menyen, eller la vår kjøkken sette sammen utvalgte tapasretter for dere. vi håper dere får en fantastisk matopplevelse her hos oss! velbekomme
Anmeldt 5. august 2021

Vi dro hit lørdag 31. juli kl 19:00, 5 voksne og 4 barn i alder 6-13 år. Vi ble raskt tatt i mot og bordet var klart. Vi måtte vente en halvtime på tre gjester, og på denne tiden ble vi ikke tilbudt drikke. Når alle var kommet, kom de raskt og tok opp bestilling. Vi fikk ingen tips eller anbefalinger fra menyen.
To av oss bestilte Tapas Royal som var en fast sammensatt bestilling av 5-6 retter. Resten plukket 3-4 retter hver. På alle de tapasrestauranter vi har vært på - både i Norge og ellers utenfor Norge (inkludert Spania) - har vi alltid fått de rettene hver enkelt har bestilt, samt en gjennomgang av hva de forskjellige rettene var.
Det skjedde IKKE her... Alt kom hulter til bulter, og når vi spurte hvilke retter som var Tapas Royal, fikk vi ett kort svar at det ble satt utover felles fordi "dere har bestilt så mye utenom". Det er første gang vi opplever å være på en restaurant hvor de syns vi har bestilt for mye mat, og i tillegg opptre arrogant og irritert fordi vi spør hva som er hva.
Ingen kom på noe tidspunkt og spurte om vi ville ha mer drikke eller hvordan maten smakte.
Veldig synd at det virker som dere seiler på å ligge høyt på Tripadvisor, for servicen deres er elendig, og vi følte oss ikke velkommen i det hele tatt. Veldig synd, for maten var nydelig, men hit kommer vi IKKE tilbake, og anbefaler dere ikke til andre dersom man ønsker ett koselig restaurantbesøk hvor servitørene er hyggelige, servicevennlige og interessert i at gjesten føler seg ivaretatt.

2  Takk, m0nlek

Anmeldt 4. august 2021

Intetsigende mat servert på fjøl. Tørre, små patatas bravas, smakløse scampi, en stor kyllingklump, smakløs oliventapenade med bønnestenger, smakløs manchego ++. Alt som ble servert på 80-tallet henger fortsatt igjen på menyen. Overpriset. Fikser det mye bedre selv. Må være kjedelig for kokkene å lage (varme opp) slik mat.

1  Takk, runem266
Anmeldt 2. august 2021 via mobile enheter

Maten var god, men vi fikk maten på bare på to fjøler, og når vi spurte hvorfor all maten var blandet, sa de bare « Det var så mye dere bestilte». Nesten som de kritiserte at vi hadde bestilt for mye mat? Det er jo bare de som tjener penger, to av de jeg spiste med bestilte en ferdiglagd av kjøkkenet. Det var ingen spørsmål fra dem om mere drikke, om maten var god spurte de bare når vi var ferdig og betalte. Dra dit hvis dere bare bryr dere om maten men hvis dere vil ha bra service finnes det en del bedre steder.

1  Takk, ScaryGabriel
Anmeldt 31. juli 2021

Elendig service til en svindyr pris! Vi ble først møtt av kelner etter kelner i døra som alle ba oss om å «vente i gangen til neste kelner kom for å hjelpe oss». Ikke nok med det så var bordet vinglete, og vi kunne virkelig ikke høre eller forstå noe av det kelnerne sa til tross for at det sto «spør kelneren» under flesteparten av utvalget på meny. Må legge til at det var den minste menyen jeg har sett! Aldri vært borti så lite utvalg av kombinasjoner av tapas… det var også bråkete pop-musikk + at alle kelnerne sto i klynger og snakket sammen under nesten hele middagsoppholdet. Dårlig. Skal ikke dit igjen.

Takk, josefineh584
Anmeldt 17. juli 2021

Veldig god mat, men tok 45 minutter før maten kom. Virket som de kun ønsket å fylle resturanten, uten at de var folk nok på jobb til å håndtere dette. Var 2 bord bare mens vi var der som til slutt valgte å gå før maten kom, fordi de hadde ting å rekke og maten ikke kom til avtalt tid.
De hadde også sangria på menyen, og kl 1930 da vi ankom var de fri for sangria. Det vil jeg si er dårlig planlegging på en lørdag, og trakk ned besøket veldig!
Vi ble og spurt om å flytte bord da de behøvde vårt bord for å få inn 4 stk der i stede for 2stk som vi var. Vi gikk med på dette, og ble plassert i ett hjørne der vi ble glemt av, måtte jakte på oppmerksomhet for å få regningen.

1  Takk, Teresekarlsen

Reisende som så på Le Monde Tapas, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Le Monde Tapas? Del dine erfaringer!