Comfort Hotel Kristiansand(Kristiansand)
Clarion Hotel Ernst(Kristiansand)
  • Frokost inkludert
Yess! Hotel Kristiansand(Kristiansand)(Mye for pengene!)
  • Restaurant
  • Gratis Wi-Fi
Sjøglott Hotel(Kristiansand)(Mye for pengene!)
Dyreparken Hotell(Kristiansand)
  • Gratis parkering
Hamre Familiecamping(Kristiansand)
  • Gratis parkering
  • Ved stranden
Anmeldt 26. juli 2016

Vi overnattet to netter i en av leilighetene til Hamresanden Apartments som to voksne og to barn. Vi hadde et veldig trivelig opphold, ref. karakteren. Leilighetene er lyse og fine; enkelt, men funksjonelt innredet med flotte terrasser som er på solsiden mesteparten av dagen. Uteområdet er pent og park-aktig, med en lang sandstrand langs elva/sjøen. Kort avstand til dagligvarer, kiosker og gatekjøkken, samt en restaurant både inne og ute i tilknytning til resepsjonen. Hyggelige mennesker i resepsjonen. Ting som drar litt ned og som eventuelt kan bli bedre: Det var ikke sengetøy/håndklær i leilighetene. Vi hadde med eget - men det var flaks & erfaring, vi fant ingen åpenbar informasjon om dette under bookingen. Man kunne dog leie slikt i resepsjonen. Det er ikke nett i leilighetene. Vi leide en router til 25 kr døgnet, men den hadde så liten båndbreddekapasitet at den i praksis var verdiløs. Rullebanen på Kjevik flyplass ligger en km unna, så det er en del flystøy. Ikke så ille hvis man synes det er gøy å se på fly slik som vi, men innbiller meg at dette kan irritere noen. I brosjyrene blir det nevnt og vist bilder av minigolfbane og vann-rutsjebane som interessante aktiviteter. Vannsklia viste seg å være en sliten, lite besøkt og lite innbydende sak med algegrønt vann, og minigolfbanen fantes tydeligvis ikke lenger. Det var en litt guffen mugglukt fra badet i leiligheten, særlig kraftig etter dusjing, da den også spredte seg ut i resten av arealet.

• Opphold: juli 2016, reiste med familie
Takk, Jon A M
Anmeldt 25. juli 2016 via mobile enheter

Anbefales ikke, dyrt i forhold til hva man får.. Umerkede plasser, falleferdig servicehus som er skittent å dårlig vedlikeholdt. Dørene til dusjene måtte brukes makt på for å få lukket å nesten sparkes for å få opp. Atpåtil måtte man betale 15 kroner for en polett i dusjen, 5 min varighet, dette i tillegg til 306 kroner døgnet for campingvognvognplass med strøm... Styr unna denne campingen om du ønsker en bra campingopplevelse..

1  Takk, Andre' S
Anmeldt 25. juli 2016 via mobile enheter

Vi var der i fellesferien, 4 voksene og 2 barn. Stor og fin leilighet, fint men enkelt kjøkken, veranda med utemøbler, fint bad, men dusjen var litt vanskelig å bruke. 10 minutter til dyreparken, 5 minutter til sørlanssenteret og 10 min til sentrum. Stedet er en liten perle, med badestrand like ved. Veldig godt egnet for barnefamilier med stor lekeplass og fotballbane mellom leilighetene og stranda. Et koselig sted med veldig hyggelig betjening! Eneste minuset er flyplassen som ligger rett på andre siden av elva, men 18-20 fly om dagen overlever di fleste. Anbefales for alle!

Takk, Kim N
Anmeldt 24. juli 2016 via mobile enheter

Hamresanden er den perfekte plassen å feriere for småbarnsforeldre. Her er det rimelige priser, romslig leilegheiter, svært gode lekemuligheter for barn med oversikt for foreldre, stor sandstrand med egen iskiosk. Matvarebutikk ligger like utenfor campingplassen. Campingplassen ligger i kort avstand til Kristiansand sentrum 15 min og Dyreparken 15 min kjøring.

Vi spiste middag på restauranten "Lanternen" og opplevde fantastisk service, nydelig mat og drikke og ikke minst rimelige priser. Personalet var svært hyggelige og ordnet det meste for oss. Resturanten har sin egen lekeplass.
Det eneste som burde vært bedre var større kapasitet for vaskemaskiner og tørketrommel for klær. Kanskje burde det vært egen felles vaskemaskin for leilighetene? En annen ting er at det burde vært tilgang til støvsuger i leiligheten. Ellers var alt tipp topp!

Dette må vere selve definisjonen på Sørlandsidyll. Hit kommer vi gjerne tilbake og vil på det sterkeste anbefale andre småbarnsfamilier å reise hit! Ekte sørlandsidyll.

Takk, AleksZT
Anmeldt 13. juli 2016 via mobile enheter

Har vært her med telt to ganger med flere år i mellom. Gjennomgående tema er at ting som koster penger ikke blir fikset. Første besøk opplevde vi at resepsjonen ikke åpnet før en god time for seint så vi ikke fikk kjøpt dusjpoletter på morran, vann renner fritt på gulvet i hele sanitæranlegget når noen dusjer, tomt for dopapir i flere og flere båser utover kvelden.

Denne gangen er det fortsatt ikke noe skille/kant mellom dusjene og resten av sanitærbygget. Samme problem med dopapir/renhold på toalett på kveldstid. Bare iskaldt vann i dusjen i morrest (gjenstår å se om det skyldes underdimensjonert varmtvannstank eller feil på anlegget), en av to tørketromler er uten varme, og det er helt texas med plassering av telt og vogner ettersom det verken er oppmålte plasser eller noen som dirigerer/tildeler plass. I tillegg lå det søppel i fjell rundt en konteiner første kvelden, luktet ille og påfølgende dag hadde selvsagt måsene spredd søpla utover alt. Kjempekoselig.

Kommer ikke til å telte her igjen noen sinne. Et anlegg som har all verdens potensiale, men med en administrasjon som sparer seg til fant. Anbefaler heller Hamre Familiecamping som ligger "vegg i vegg", der er alt på stell og vel så det.

1  Takk, marit098