“Selskapet”

Vurdert som nr. 5 av 164 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Bespisning, Norsk, Pub
God for: Barscene
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: I en av Kristiansands mest kjente og historiske bygninger - étt av få trehus som overlevde den store bybrannen i 1892 - finner vi ærverdige Håndverkeren Restaurant & Pub. Med en unik spansk Mibrasa kullgrill, som med sine 500 varmegrader åpner opp nye muligheter og smaker i matlagingen, har kjøkkenet de siste årene blitt ansett som ett av de fremste i Kristiansand. I kombinasjon med et stort utvalg av lokale ølbryggerier og en renommert atmosfære, ligger alt til rette for en kulinarisk opplevelse på Håndverkeren. I husets mange forskjellige rom finnes også shuffleboard, biljard, dart, bordtennis og andre spill - samtidig som det vises fotballkamper og arrangeres konserter, quizer, foredrag og andre temakvelder. Med sin beliggenhet på Øvre Torv, er Håndverkeren plassert midt i hjertet av Kvadraturen. Åpent kl 1500-0200 mandag-fredag og allerede fra kl 1300 lørdag/søndag (matservering til kl 2200 alle dager).
Anmeldt 14. september 2021

Tusen takk til Håndverkeren som gjorde vår dag helt perfekt! Dere som ønsker å ha et selskap hos Håndverkeren er i meget god hender. Ikke minst at vi ble tatt i mot av hyggelige ansatte, men også hele planlegging sammen med den meget serviceinnstilt medeieren, gjorde hele planleggingen kjempe lett for oss. Vi koset oss masse!

Takk, CaroPalm1993
Thea S, Bar og restaurantsjef på Håndverkeren Restaurant & Pub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. januar 2022

Det er så utrolig hyggelig med slike tilbakemeldinger, Caro <3
Du skal vite at vi bruker mye tid på tilrettelegging og planlegging i forkant for at hvert besøk og selskap skal gå så knirkefritt som overhode mulig, og det er alltid fantastisk å høre at det ble en behagelig opplevelse fra start til slutt.
Deilig å høre at dere koste dere masse og at det ble en suksess!
Igjen, tusen hjertelig takk og velkommen tilbake :)

1923 av 355 anmeldelser

Anmeldt 9. september 2021

Kun en ting å si. Styr unna. Aldri hatt en verre opplevelse. Dårlig service,overpriset vin,frosne grønnsaker.

Takk, viktoriajosefas

Hei, Victoria!
Den uken dere var innom i høst er den kjente og ekstremt hektiske "Spis-ute-uka" hvor vi serverte rundt 1500 porsjoner med langtidsbraisert lammeskank, og dette er den eneste negative tilbakemeldingen vi fikk her på TripAdvidor den uka.
Vi har aldri brukt, og kommer heller aldri til å bruke frosne grønnsaker hos oss. Denne retten serveres med fersk gulrot, selleri og kålrot, direkte fra vår leverandør Lunde gård og hjemmelaget potetmos.

Når det kommer til "overpriset vin" så er jeg ikke enig. På vinkartet har vi fire rødviner på glass, hvor det skiller 25.- fra billigst (husets) til dyrest. Til lammeskanken har flere ansatte smakt og testet seg frem til at den vinen dere mest sannsynlig fikk servert passet best og det er dessverre (for deg) ikke husets, men en litt kraftigere og dyrere. Vi kan selvfølgelig ta selvkritikk dersom vi ikke spurte spesifikt hvilken type rødvin dere ønsket, men vi er vant til at våre gjester setter pris på anbefalinger som "løfter retten". Det anser vi kun som god service, og da kanskje spesielt i en så hektisk uke hvor retten koster halvparten av hva den gjør ellers.

Det er jo selvfølgelig veldig synd at dette er den verste opplevelsen du har hatt, men føler virkelig ikke at vi kunne gjort så veldig mye annerledes i din situasjon.

Takker uansett for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding og ønsker deg en fin dag!

PS: Anbefalt øl og vin (inkl. prisen på vinen) står uansett synlig med en egen plakat på hvert eneste bord hele den uken, og er umulig å ikke legge merke til :)

Anmeldt 5. september 2021

En herlig og flott sted, med en herlig atmosfære og god mat kommer igjen når vi er i Kristiansand.

1  Takk, SusanneG856

Tusen takk for en super tilbakemelding, Susanne! Vi er heldige som får drive restaurant i et så ærverdig bygg som Håndverkeren er og vi er stolte av hva vi kan tilby av både mat, drikke og service. Hjertelig velkomne tilbake <3

Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Har lest anbefalinger på trip advisor og velger å titte innom for å høre om ledig bord. Blir møtt av et veldig hyggelig personale og får bord med engang. Vi er både voksne og ungdommer som skal spise og drikke, bordet vårt har feriens hyggeligste og mest serviceinnstilte servitør Her har vi fyren som har forstått sine arbeidsoppgaver og virkelig gjør totalopplevelsen for hele vårt besøk, tusen takk!
Mat og drikke står til toppkarakter, fish and chips og kalv er våre retter for kvelden- kan virkelig anbefales! Irish coffeè som dessert til de voksne var også en fulltreffer, det er det ikke alle spise- og utesteder som treffer på (etter vår smak).
Vi avslutter kvelden med noen runder shuffleboard, en vellykket helaften på slutten av vår ferietur til Kristiansand, og helt klart vårt beste besøk hva gjelder mat og service i byen!

1  Takk, Tone Kristine A
Thea S, Daglig leder på Håndverkeren Restaurant & Pub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. januar 2022

Wow! Tusen hjertelig takk for en fantastisk, og ikke minst utfyllende tilbakemelding fra deg, Tone Kristine.
Det betyr virkelig mye for oss når noen føler det på denne måten om Håndverkeren og de ansatte. Vi jobber hardt og mye for å tilby den beste totale opplevelsen hva angår mat, drikke, service og aktivitet, og her høres det ut som vi har truffet!
Igjen, tusen takk for at dere tok dere tid til å komme innom stedet vårt, og enda tusen ganger takk for en slik fantastisk anmeldelse! Håper å ha dere tilbake hos oss snart!

Anmeldt 3. august 2021

God mat og trivelig betjening i koselige og erverdige omgivelser. Anbefales. Kommer gjerne tilbake

2  Takk, Elin J M
FarAway51145371578, Daglig leder på Håndverkeren Restaurant & Pub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. november 2021

Tusen millioner takk, Elin! Du er veldig velkommen tilbake til oss <3

Reisende som så på Håndverkeren Restaurant & Pub, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Håndverkeren Restaurant & Pub? Del dine erfaringer!