Åpen i dag: Stengt
Fantastisk sted

Fantastisk sted både i forhold til museumet som inneholder både historie fra 2.verdenskrig men som... les mer

Anmeldt 2 uker siden
June M
Altea, Spania
Historie.

Viktig historie bak dette senteret. Må ikke glemmes. Fint opphold, hyggelig og omgjengelig... les mer

Anmeldt 3 uker siden
guy95
Oslo

Anmeldt 16. juni 2020

Dette er både et museum, plakater og en statue gitt av tidligere fanger til befolkningen som hjalp dem med smugling av mat og brev o.l. og en statue i Falstadskogen hvor henrettelsen av fangene skjedde, og man lærer mye om grusomheter i Trøndelag under 2.verdenskrig.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 15. september 2019 via mobile enheter

Besøkte Falstad sammen med kolleger. Historien som blir fortalt her er gripende. Selv om det nå er snart 75 år siden hendelsene fant sted har de et viktig budskap i dagens samfunn som til en viss grad er preget av store motsetninger mennesker imellom.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, ethmoid
Anmeldt 20. august 2018

Etter først og ha vært i Falstadskogen med sine gripende minner, hadde vi en rundtur i Falstadsenteret. God introduksjon fra ansatt, og der vært svært mye og interessant fra krigens dager.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, Henning I
Anmeldt 30. juli 2017 via mobile enheter

alltid like interessant å komme hit. Det er like sterkt hver gang. Vært her mange ganger nå, både med skole og andre sammenhenger, men dette stedet setter sterke preg hvert eneste besøk.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Ane V
Anmeldt 21. september 2015

Dette senteret har en rik og viktig historie. Rik fordi det har skjedd mye forskjellig i og rundt selve senteret, viktig fordi at vi ikke må glemme våre tidligere erfaringer. Erfaringer rundt krig, og menneskerettigheter generelt. Og hvor sårbare vi mennesker egentlig er, og hvor vondt vi kan gjøre hverandre, hvis ondskapen får råderett over tid.

Dato for opplevelse: oktober 2014
3  Takk, RonnieRichelieu