Interessant og viktig museum / informasjonssenter om en del av Norsk krigshistorie.

Her burde man nesten vært pålagt å stoppe! Dette er mer enn et museum, det er viktig lærdom og... les mer

Anmeldt 30. desember 2021
Berit H
Haugesund, Norge
Fantastisk sted

Fantastisk sted både i forhold til museumet som inneholder både historie fra 2.verdenskrig men som... les mer

Anmeldt 16. juli 2021
June M
Altea, Spania

Anmeldt 14. juli 2020

Vi fant stedet tilfeldigvis på google søk, og overnattet der. Vi sier bare, dra dit og sov over og nyt de fredfulle omgivelsene. Det er mange turer å gå, både lange og korte. Badeplass i nærheten og selvfølgelig minnesmerket over krigsfangene som satt på Falstad.
Hotell verten var utrolig hyggelig og fortalte historien om stedet, samtidig som det var super service på alle måter. Vi hadde en veldig hyggelig spasertur inn til minnesmerket , området er vakkert og fredfullt. Rommet var stort og luftig og i god stand. Ikke lange omveien fra E6 nordover.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, Kathrine R
Anmeldt 16. juni 2020

Dette er både et museum, plakater og en statue gitt av tidligere fanger til befolkningen som hjalp dem med smugling av mat og brev o.l. og en statue i Falstadskogen hvor henrettelsen av fangene skjedde, og man lærer mye om grusomheter i Trøndelag under 2.verdenskrig.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 15. september 2019 via mobile enheter

Besøkte Falstad sammen med kolleger. Historien som blir fortalt her er gripende. Selv om det nå er snart 75 år siden hendelsene fant sted har de et viktig budskap i dagens samfunn som til en viss grad er preget av store motsetninger mennesker imellom.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, ethmoid
Anmeldt 20. august 2018

Etter først og ha vært i Falstadskogen med sine gripende minner, hadde vi en rundtur i Falstadsenteret. God introduksjon fra ansatt, og der vært svært mye og interessant fra krigens dager.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, Henning I
Anmeldt 30. juli 2017 via mobile enheter

alltid like interessant å komme hit. Det er like sterkt hver gang. Vært her mange ganger nå, både med skole og andre sammenhenger, men dette stedet setter sterke preg hvert eneste besøk.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Ane V