“Lutefiskens favorittsted”

Havfruen
Vurdert som nr. 19 av 298 Restauranter i Trondheim
Kjøkken: Sjømat
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Havfruen er en restaurant i Trondheim med fokus på sjømat av beste kvalitet - vi serverer nydelige retter av både fisk,kjøtt og skalldyr. Vi er den eneste sjømatrestauranten i Trondheim og vi har spesialisert oss på fisk og skalldyr siden 1987. I våre unike, koselige og historiske bryggelokaler serverer vi nydelig mat av hovedsakelig lokale og kortreiste råvarer. Norge og spesielt vår region har jo så mye godt å by på, noe vi er kjempeglade for og stolte av å servere deg. Vi oppdaterer vår A la Carte meny etter sesongens beste råvarer. Vår restaurant ligger som en perle ved Nidelven, rett ved Gamle Bybro, Nidarosdomen og Bakklandet - spaser deg gjerne en tur i området før eller etter middagen og nyt vårt koselige og historiske område. Dette er plassen for både de små & store anledninger. Velkommen til en koslig kveld på Havfruen!
Anmeldt 18. november 2018

Da var det duket for nye koster som driver Havfruen, og Herberts mottakelse manglet. Men vi ble likevel totalt sett passet godt på og serveringen og samtidigheten satt som ett skudd. Maten; dvs. lutefisken var i topp utførelse, og det var ingen ting å sette fingeren på; bortsett fra «lygingen" sammen med Herbert, som har gått over til Doorman-yrket på Britannia Hotel. Alt i alt: good show!

Dato for besøk: desember 2017
Takk, DogOnSnail
Jeanette H, Informasjonssjef på Havfruen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. desember 2018

Hei,
Tusen takk for din anmeldelse, det setter vi stor pris på.
Det blir nok en overgang i det at Herbert ikke lenger eier Havfruen, men vi ønsker å fortsette å drive Havfruen i en like god retning, og servere fantastiske matopplevelser i koselige omgivelser.

Anmeldt 10. november 2018

Forhåndsbestilt meny servert halvannen time etter bordbestilling. Noen var da ferdig med både forrett og hovedrett. Tilbehøret ble servert etter at maten var spist opp. Lutefisken smakte greit, -uten at det er en stor prestasjon. Drikke ble ikke tilbudt ved bordene. Restauranten ha store ledelsesproblemer. Styr unna for årets juleopplevelse

Takk, HaraldH679
Jeanette H, Public Relations Manager på Havfruen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. november 2018

Hei Harald,

Dette var svært beklagelig, slik ønsker vi ikke at våre gjester skal ha det hos oss. Vi beklager på det sterkeste og håper vi får muligheten til å gjøre det godt igjen. Ta kontakt med oss på post@havfruen.no og forklar situasjonen, så får dere en ny runde med Lutefisk hos oss på huset. Håper vi får muligheten til å gi dere et lite plaster på såret.

Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Vi var 4 kollegaer som ønsket oss lutefisk, dette fikk vi her, og maten var god. Koselig sted beliggende ved Nidelven, ung men hyggelig betjening. Begrenset meny og dyre priser

Takk, 613kjetila

Hei Kjetil,

Takk for anmeldelsen, vi setter pris på tilbakemeldingen.
Godt å høre at dere hadde en fin opplevelse hos oss.
Menyen er begrenset nå i julebordstiden da det går hovedsakelig i Lutefisk hos oss i november og desember, men ellers i året er menyen større og med et større prisspenn.

Anmeldt 5. november 2018

Hadde sett frem til årets lutefisksesong på Havfruen, men i år ble det en skuffende affære. En lite engasjert servitør gjorde heller ikke opplevelsen noe bedre. Lutefisken var hard på utsiden, og virket nesten som den hadde vært i ovnen for lenge, så den var ingen höydare. Tilbehøret var ok, men måtte be om å få lefse som de hadde glemt. Vi forbinder Havfruen med noe eksklusivt, men denne gang var det langt unna med både mat og servering, dessverre. Alt i alt en skuffende kveld

Takk, Torron

Hei Torron,

Dette var leit å lese, slik ønsker vi ikke at våre gjester skal ha det hos oss.
Håper vi får muligheten til å gi dere et lite plaster på såret.

Anmeldt 21. oktober 2018 via mobile enheter

En av de få fiskerestaurantene som er igjen i Trondheim, og en lokal favoritt. Hyggelig og kunnskapsrik betjening, veldig fint og pent beliggende lokale ved Bybrua. Og viktigst; veldig god mat! Ferskt, topp kvalitet på råvarer og godt tilberedt. Stor fleksibilitet når vi kommer med en gamnel mor, og legger til rette! Kommer helt klart tilbake ved neste Trondheimsbesøk!

1  Takk, HenrikfromOslo

Hei Henrik,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Godt å høre at dere trives hos oss på Havfruen.

Velkommen tilbake!

Reisende som så på Havfruen, så også på

Har du vært i Havfruen? Del dine erfaringer!