“Anbefales på det sterkeste”
Anmeldelse av Havfruen

Havfruen
Vurdert som nr. 18 av 283 Restauranter i Trondheim
Kjøkken: Sjømat
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Havfruen er en restaurant i Trondheim med fokus på sjømat av beste kvalitet - vi serverer nydelige retter av både fisk,kjøtt og skalldyr. Vi er den eneste sjømatrestauranten i Trondheim og vi har spesialisert oss på fisk og skalldyr siden 1987. I våre unike, koselige og historiske bryggelokaler serverer vi nydelig mat av hovedsakelig lokale og kortreiste råvarer. Norge og spesielt vår region har jo så mye godt å by på, noe vi er kjempeglade for og stolte av å servere deg. Vi oppdaterer vår A la Carte meny etter sesongens beste råvarer. Vår restaurant ligger som en perle ved Nidelven, rett ved Gamle Bybro, Nidarosdomen og Bakklandet - spaser deg gjerne en tur i området før eller etter middagen og nyt vårt koselige og historiske område. Dette er plassen for både de små & store anledninger. Velkommen til en koslig kveld på Havfruen!
Anmeldt 27. august 2020 via mobile enheter

Nydelig mat, noe av det bedre jeg har spist av sjømat og hyggelig servitør. Absolutt å anbefale. .

Takk, S3178MQmonicah

Anmeldt 22. august 2020 via mobile enheter

Fantastisk skalldyrsplatå til en meget hyggelig pris. God hjelp fra betjeningen som fant frem en god flaske hvitvin til skalldyrene. Anbefaler absolutt å ta en skalldyrsaften på Havfruen, kvalitet og mye mat til en hyggelig pris.

Takk, FredrikS1134
Anmeldt 16. august 2020

Liten meny, men siden fruen er sørlending og kritisk, men begeistret for fisk, var det lett å finne både forrett og hovedrett. Kamsjell var en passe stor apetizer, lenge siden vi har sett en forrett som ikke tar livet av hovedretten. Fiskesuppa med friske rå grønsaker var nydelig, jeg stjeler ideen, hvis jeg skulle være veldig pirkete burde sjeene være større, blir sølete å spise tynn suppe med dessertskje. Kveita var flott vi fikk en følelse av at den hadde vært frosset og tint, men den smakte flott. Lite spørsmålstegn ved om tomater er rett garnityr, men hauger av pluss poeng for sausen i bunn av tallerkenen. Godt å få nok saus til god mat. Alt i alt veldig bra måltid. Masse pluss til et hyggelig personale spesielt hyggelig å treffe en erfaren dansk servitør.

1  Takk, Serendra
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk mat, spesielt hvalkjøttet, super service og utrolig hyggelig atmosfære. Anbefaler på det sterkeste.

Takk, thomasaO9148WA
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Veldig liten meny, kun tre hovedretter. Bestilte kveite, som var meget god. Det samme var vinenen, Pinot Grigio. Servicen var imidlertid noe av det dårligste jeg noen gang har opplevd. Gikk over timen etter hovedrett før vi fikk oppmerksomhet fra betjeningen, da pga at de skulle stenge.

Takk, Helge V
mathiesfiring, Restaurantsjef på Havfruen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juli 2020

Hei Helge.
Vi beklager i har haft den oplevelse, der skal selvfølgelig følges op efter hovedret om man ønsker dessert eller kaffe. Ift. vores menykort, så har vi jo faktisk mere end 3 hovedretter, da man kan få fiskesuppe, blåskjell & reker som stor portion / hovedrett.
Så håber jeg ikke at i fik indtrykket af at i fik opmærksomhed fordi vi skulle stenge, vi stenger kjøkkenet klokken 21 ja, men først restauranten klokken 00:00 hvis der fortsatt er gjester.
Men ærgeligt i har følt at vi har dårlig service, det er selvsagt ikke meningen.
Mvh Havfruen

Reisende som så på Havfruen, så også på

Har du vært i Havfruen? Del dine erfaringer!