“Gourmetkjøkken av topp klasse”
Anmeldelse av Havfruen

Havfruen
Vurdert som nr. 21 av 295 Restauranter i Trondheim
Kjøkken: Sjømat
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Havfruen er en restaurant i Trondheim med fokus på sjømat av beste kvalitet - vi serverer nydelige retter av både fisk,kjøtt og skalldyr. Vi er den eneste sjømatrestauranten i Trondheim og vi har spesialisert oss på fisk og skalldyr siden 1987. I våre unike, koselige og historiske bryggelokaler serverer vi nydelig mat av hovedsakelig lokale og kortreiste råvarer. Norge og spesielt vår region har jo så mye godt å by på, noe vi er kjempeglade for og stolte av å servere deg. Vi oppdaterer vår A la Carte meny etter sesongens beste råvarer. Vår restaurant ligger som en perle ved Nidelven, rett ved Gamle Bybro, Nidarosdomen og Bakklandet - spaser deg gjerne en tur i området før eller etter middagen og nyt vårt koselige og historiske område. Dette er plassen for både de små & store anledninger. Velkommen til en koslig kveld på Havfruen!
Anmeldt 25. oktober 2020 via mobile enheter

Fantastisk god og variert smaksmeny med både kjøtt og fisk i lekre og sofistikerte smakskombinasjoner. Vinpakken var meget godt tilpasset rettene og bestod av bla tysk riesling og pinot noir fra Burgund. Servicen var god og avslappet. Havfruens kjøkken fremstår som et topp gourmetkjøkken som er verdt flere besøk. Det eneste som trekker ned er interiøret og utnyttelsen av lokalet som påvirker totalopplevelsen.

Dato for besøk: oktober 2020
Takk, runes573

Anmeldt 22. oktober 2020

Vi var 4 personer som, helt på sparket, ønsket å finne en restaurant for en god matopplevelse, og valget falt på Havfruen. Valgte smaksmeny med vinpakke, og for en smaksopplevelse det ble. Absolutt ingen ting å sette fingeren på, fantastiske smaker fra start til mål og absolutt riktige viner til rettene. Fikk besøk av kokken, koselig. Servicen var utmerket. Liker den "uformelle" stilen. Anbefaler virkelig å ta turen! Vi kommer i alle fall igjen.

Dato for besøk: oktober 2020
Takk, MarionS1549
Anmeldt 26. september 2020 via mobile enheter

Vi var 3 stk som besøkte Havfruen en lørdag i september og bestilte smaksmenyen. Vi ankom kl 18.00 og før det var gått 10 min hadde vi fått 2 retter med vin. Før timen var gått hadde vi spist oss gjennom 5 retter, og vi må si at vi aldri noen gang har opplevd å ha fått servert en smaksmeny så raskt. Når det er sagt, maten smakte utmerket. Jeg vil spesielt trekke frem kjøttretten, som denne kvelden var indrefilet av okse, som smakte himmelsk. Havfruen er tydeligvis stedet å gå til hvis man ønsker bra mat, raskt...!!! God value for money :)

Takk, 901martet
Anmeldt 20. september 2020

Fantastisk mat, en kulinarisk opplevelse! Super service og trivelig lokale. Vi kommer tilbake til Havfruen !

Takk, 269malina
Anmeldt 6. september 2020 via mobile enheter

Var her og feiret min kones 50-års dag sammen med våre barn og deres re
spektive.
Fra start til slutt, var dette et smakseventyr som må oppleves!
Dette var i eliteserien av mat og drikke, og av de ansattes profesjonalitet til dette faget.
Smaksmeny med perfekte porsjoner, som tar deg igjennom et smakseventyr som begeistrer deg fra første munnfull, til du forlater dette eventyret.
Applaus til Havfruen for en fantastisk opplevelse uten at det koster skjorta for å ta del i dennne flotte opplevelsen

Takk, Bjørn S

Reisende som så på Havfruen, så også på

Har du vært i Havfruen? Del dine erfaringer!