“Fantastisk mat!”
Anmeldelse av AiSuma

AiSuma
Vurdert som nr. 9 av 295 Restauranter i Trondheim
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: God mat i lune omgivelser – det er AiSuma. Her får du middelhavsinspirerte retter med mye smak og ekstra fokus på steak og grill. Vi er ambisiøse på kjøkkenet, men aldri jålete. AiSuma ligger i et sjarmerende pakkhus ved Nidelva, hvor røff bryggestil møter modig interiør. Ta med gode venner, kom som du er og gled deg til maten står på bordet.
Anmeldt 10. juli 2021

Vi spiste indrefile av okse med masse godt tilbehør, maten var fantastisk og vennlig personale!!! :)

1  Takk, JohannesGade

Anmeldt 26. april 2021 via mobile enheter

Forrige uke besøkte jeg AiSuma i Trondheim. Bord ble bestilt på forhånd da vi skulle feire min mors bursdag, og vi var et følge på 7 stykker.

AiSuma holder til i et koselig trehusområde ved Nidelven, og her holdt i mange år Dickens til, som var et kjent spisested for mange i Trondheim. Stilen er fortsatt lun og koselig, selv om jeg synes sofaene ikke hadde særlig god sittekvalitet. Ikke mulig å hvile ryggen på, da vinkelen ble helt feil.

Menyen er ikke så stor, noe jeg synes er helt greit. Det er bedre å ha færre retter å velge i, og heller gå for kvalitet. Men det finnes både fisk og kjøtt på spisekartet, med en klar overvekt av det siste. En vegetarrett var også tilgjengelig. Vi gikk for kjøtt denne kvelden. Jeg valgte kalv entrecôte, mens resten av følget tok okse indrefilet.Til maten kunne man velge ulike typer poteter, sauser og i tillegg kunne man kjøpe til grønnsaksvarianter.

Mens vi ventet på maten ble vi servert brød og alioli. Vi hadde en veldig hyggelig servitør, og hun kom plutselig og fortalte oss at maten var blitt forsinket da det var skjedd en glipp med bestillingen. Som et plaster på såret skulle vi alle få dessert på huset. Så fikk vi servert carpaccio i tillegg, fordi ventetiden trakk ut. Dette ble litt i overkant, men carpaccioen var nydelig så den ble godt mottatt.

Hovedrettene så også nydelige ut, og alt smakte kjempegodt. Kjøttet til alle var perfekt stekt, mørt og fint. Tilbehøret var også godt. Til dessert valgte noen «dagens» som var sjokoladefondant, en tok creme brulee, og noen tok softis med churros og strø. Dessverre var softis maskinen i ustand, så den ble byttet ut med vaniljeis for de som ønsket. Jeg synes den var helt ok, men softis hadde nok vært bedre. Begge de andre dessertene falt i god smak.

Totalt sett ble dette en veldig hyggelig kveld på en koselig restaurant med flinke ansatte. Et stort pluss for at de ønsker å gjøre kunder til lags ved å tilby noe ekstra på grunn av lang ventetid, selv om ingen i følget hadde klagd på dette. Jeg kommer tilbake.

Dato for besøk: april 2021
3  Takk, LineH79
Anmeldt 13. mars 2021 via mobile enheter

Helt ordinært. Gode forretter, men dette ble ikke helt fulgt opp i hovedrettene, velg bakt potet fremfor hasselback (tørre)

Dato for besøk: mars 2021
Takk, torp1111
Anmeldt 21. februar 2021 via mobile enheter

Trondheims beste sushi! Fisken bare smeltet i munnen. Det er noe dyrere enn andre aktører, men absolutt verdt det.

Dato for besøk: februar 2021
Takk, 129siljed
Anmeldt 8. desember 2020

Spiste kamskjell til forrett og breiflabb med blåskjellrisotto til hovedrett, alt smakte helt nydelig!

Dato for besøk: desember 2020
Takk, J5967OEmarias
Sol Hamstad, Annet på AiSuma, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. desember 2020

Takk for hyggelig anmeldelse. Ønsker deg velkommen igjen!
Mvh Sol, administrasjon

Reisende som så på AiSuma, så også på

Har du vært i AiSuma? Del dine erfaringer!