“Frokost”
Anmeldelse av ROSENBORG BAKERI

ROSENBORG BAKERI
Vurdert som nr. 22 av 31 Smått og godt i Trondheim
Beskrivelse: Historien om Rosenborg bakeri starter i 1902 da bakersønnen Magnus Helgesen fra Egersund, dro til Trondheim for å starte bakeri. Der kjøpte han gården i Rosenborggata 8-10 og 2. januar 1902 hadde Rosenborg Dampbakeri sin første åpningsdag med 2 kroner og 34 øre i omsetning! Storveis på den tiden. Sammen med kona Sigrid Solberg som sto for husholdningen av etter hvert 12 barn, 1 fosterbarn, syerske, hushjelp, barnepiker, kokke og mange arbeidsfolk som fikk mat 2 ganger daglig for å være arbeidsfør til lange og tunge dager i bakeriet, bygde de etterhvert et av Trondheims historiens eldste og største bakerier; Rosenborg Dampbakeri. Alle de 4 sønnene måtte bli bakere, døtrene jobba på lageret eller i butikken til de gifta seg. Eldstesønn Kaare dro til Oslo og stifta bakeri, Reidar til Ila og Ørnulf og Roar ble igjen i Rosenborggata og drev bakeriet gjennom harde krigsår og var med å bygde opp bakeriet til 3. generasjon Baker og konditormester Magnus Helgesen tok over driften i 1970 årene. I dag er det 4. generasjon som driver bakeriet. Bakeriet har i årenes løp gjennomgått en revolusjonerende utvikling og ekspansjon; fra hesten «Rosenborg gutten» kjørte ut alle brødene i nærområdet, til dagens produksjon hvor vi sysselsetter ca. 120 mennesker. Rosenborg bakeri bruker naturlige baketeknikker med lange liggetider, surdeig og de aller beste råvarer, dette gir naturlige smakfulle og ferske brød. Våre brød bakes samme morgen og leveres rykende varme til våre kunder. Vår aller aller største suksess har vært alle de fantastiske flinke og arbeidsomme Rosenborgerne som har tjent til sitt brød her. Tusenvis opp gjennom 115 år, mange har lagt ned 50 års arbeidsliv i bakeriet og med all den kompetansen vi har innenfor veggene og i de 12 bakericafe\ene våre er vi så uendelig stolte av å si at vi elsker bakst og kaker. Verdiene våre er tradisjon, ferskhet og kvalitet. Vi elsker å bake, vi nyter å se fornøyde gjester og vi er stolte av å føre over ett hundre års bakekunnskap og teknikk videre. Kos deg med baksten fra Rosenborg bakeri.
Anmeldt 24. juli 2021

Vakkert bakeri med god atmosfære. Ligger sentralt og lett tilgjengelig.
Duftet fantastisk, og hadde stort valg i både frokost og kaker. Vi spiste deilig frokost og smoothie. Det eneste vi angrer på, er at vi ikke gikk tilbake for bakevarer. Men det gjør at vi kommer tilbake neste gang Anbefales!

Takk, B962PCkristind

Anmeldt 14. april 2021

Må bare takke for ypperlig service! Rosenborg bakeri ordnet en hjemlevering av bakeverk på tross av svært kort varsel fra min side. Veldig hyggelig og behjelpelige ansatte og fantastisk god bakst :)

Dato for besøk: april 2021
Takk, 126livh
Anmeldt 25. februar 2021 via mobile enheter

Maten og atmosfæren er god, men servicen kan ikke skrytes av, de som står i kassen er ikke imøtekommende og man føler seg ikke velkommen.

Dato for besøk: februar 2021
Takk, Johannehalse
Anmeldt 20. desember 2020

Det beste bakeriet. Særlig bra på beliggenhet, atmosfære og artig med en slik generasjonsbedrift. Er her jevnlig.

Dato for besøk: november 2020
Takk, mavin1989
Anmeldt 13. november 2020

Rett og slett byens beste bakeri. Bra på både bakst og kaker, samt veldig hyggelige lokaler i Rosenborggata.

Dato for besøk: november 2020
Takk, Oestbyn

Reisende som så på ROSENBORG BAKERI, så også på

Har du vært i ROSENBORG BAKERI? Del dine erfaringer!