Destinia.com
Agoda.comUSD 166
ScandicHotels.comUSD 166
Anmeldt 22. juli 2020

Vi besluttet å bo på dette hotellet basert på strålende anmeldelser og deres anerkjente frokost, vell vitende om at denne nok ville være noe avvikende fra normalen i disse tider.
Vi fikk rommet raskt, men ble fort etter ankomst skuffet over rommets tilstand. Det er plakater over hele hotellet med info om coronaviruset og deres fokus på ekstra renhold, også på rommet. Det er derfor ekstra skuffende da noe av det første man møter er et skjevt og flekkete sengetrekk. TV-benken var støvete til det punkt at fingeren din var grå da du dro den over overflaten. Det lå a klipte negler på vasken på badet og det lå hår rundt om på badegulvet. Vi hadde i tillegg bestilt superior rom, og hadde ikke fått de inkluderte badekåpene (dette er en liten ting som vi senere fikk utdelt på forespørsel, men man ønsker jo det lille ekstra når man endelig skal ta seg en natt på hotell og har betalt nærmere 2000,- for 1 natt). Vi tok kontakt med resepsjonen og ble flyttet til naborommet. Det ble ikke tilbudt noen øvrig kompensasjon. Det nye rommet ble heller ikke sjekket av personellet før vi fikk det, noe som kanskje ville vært greit ettersom renholdet også her var heller mangelfullt. Ikke så ille som avklipte negler på vasken, men heller hår på vasken og støvete overflater. Konfliktsky som jeg er, endte vår klaging her, selv om det nok hadde vært mer riktig å gi beskjed. Etter middag ute fikk vi likevel sovet greit i behagelige senger.

Neste morgen var det tid for frokost. Denne var inndelt i puljer for å separere gjestene, vi var i første gruppe. Utvalget var noe redusert, men det var godt utvalg med tanke på tiden man er i. Vi skulle dog ønsket et noe bedre køsystem i bufféen da det tidvis ble noe trengsel og større folkeansamlinger rundt forskjellige stasjoner. Noe retningsangivelser og lignende ville nok kunnet begrenset dette noe.

Samlet sett en skuffende opplevelse. At frokosten ikke var optimal er forståelig i disse tider, og vil derfor ikke trekke ned noe (hotellet er ikke skyld i den situasjonen man står i). Men dersom man skal vurdere hotellet med Norges beste hotellfrokost, og samtidig se bort fra frokosten, må man vurdere det mest prinsipielle. Og her skranter det. At man i en tid med ekstra fokus på renhold får rom som fremstår som uvaskede, er ikke akseptabelt. Avklipte negler på vasken er rett å slett motbydelig. Når rommet man blir flyttet til ikke er så mye bedre, hjelper ikke det.

Vi vil nok prøve noe annet ved neste anledning.

Takk, Knut G
Espen Teigseth, General Manager på Scandic Nidelven, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. august 2020

Hei Knut,

Takk for din tilbakemelding, som gjør at vi hele tiden kan forbedre våre leveranser.

Vi setter stor pris på at dere velgte Scandic Nidelven for deres reise/ferie, slik som mange andre norske turister også har gjort i år! Beklager så mye at renholdet på deres rom under oppholdet ikke var ihht. vår standard.
Vi må selvfølgelig se på våre rutiner, samt kvalitetssjekking av rom under sommerdriften. Din tilbakemelding er selvfølgelig delt med både resepsjonssjef, samt husøkonom, og vi vil sammen gå igjennom dette og kvalitetssikre at dette ikke vil skje fremover. Selv om frokostkonseptet er noe redusert fra vår tradisjonelle buffet, er frokosten fortsatt en svært viktig del av vår merkevarebygging. Samtidig er myndighetenes retningslinjer og gjestenes krav om sikkerhet i henhold til smittevern noe vi tar på største alvor. Etter nye endringer fra myndighetene pr.15 juli, der buffetforbudet ble opphevet gjorde vi tilpasninger til vårt frokostkonsept for å imøtekomme gjestenes forventninger, samt at vi også må opprettholde de smittevernsregler som er gjeldende. Vi og mange andre hoteller har hatt et meget høyt belegg denne sommeren som vi selvfølgelig er veldig glade for, og dette gjenspeiler også noe av trengselen i perioder som ikke alltid har vært like enkel å passe på. Vi ønsker ikke å være politi, men oppfordrer gjestene til å vente ved sine bord til trengselen har gitt seg. Ellers så har vi informasjonsskilt over alt på buffet, heis, resepsjon, bar osv, samt avstandsskilt i gulv med div. info og 28 spritstasjoner i selve buffet/restaurantområdet.

Beklager virkelig at dine forventninger til oppholdet denne gangen ikke ble 100% innfridd, og håper vi igjen kan ønske dere velkommen for en bedre opplevelse!

Mvh: Espen T, F&B Manager

• Reisetype: Reiste med venner
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Espen Teigseth, Guest Services / Front Office på Scandic Nidelven, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. oktober 2020

Anmeldt 20. juli 2020

Flott hotell som har litt å hente på renhold og vennlighet fra personellet. Bestilte et superior rom, som ikke var mye større enn et vanlig rom (lite bad) Bra frokost med tanke på coronasituasjonen. Bra beliggenhet !

Takk, FlippeR2101
Kjetil Vassdal, General Manager på Scandic Nidelven, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2020

Hei FlippeR2101

Tusen takk for din tilbakemelding fra ditt siste besøk hos oss, noe vi setter stor pris på.

Veldig beklagelig at vi denne gangen ikke klarte å oppfylle 100% på romkategorien, og med fult hotell er det vanskelig å gjøre ytterligere oppgradering fra det som er bestilt dessverre. Godt å høre at du var fornøyd med frokosten, som vi også i disse dager har gjort en større oppgradering på etter at helsemyndighetene åpnet opp for en litt mer "normal" buffetløsning:)

Håper vi får gleden av å tilby deg et bedre rom ved neste trondheimsbesøk, og fortsatt riktig god sommer!

Mvh:
Espen T, F&B Manager

Dato for oppholdet: juni 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med ScandicHotels.com

Anmeldt 19. juli 2020

Jeg har flere ganger bodd ved hotellet. Og frokosten har vært et høydepunkt. Det var det absolutt ikke denne gangen. Vi hadde fått velge tid til frokosten, men dette ble ikke fulgt opp av personalet. Frokostsalen var derfor full og det kunne være vanskelig å få bord.
Jeg hadde ikke forventet at frokosttallerkenen var så stusselig på hotellet som har vunnet priser for sin frokost:en skive gulost,en skive skinke, inntørket salat, et par cherry tomater,en munnfull brie og en munnfull laks som forøvrig ga smak til alt annet pålegg. Alt som var på tallerkenen smakte fisk. Varmmaten var ikke noe bedre. Du fikk speilegg og eggerøre. Her var det verken bacon eller annet tradisjonelt tilbehør. Annet pålegg var stort sett enkeltpakker bestående av syltetøy,leverpostei , smøreost og sjokoladepålegg. Jeg måtte spørre om glutenfritt tilbud. Rundstykker hadde de ikke , kun brødskiver. Og de var dessverre så tørre at de ikke kunne spises.
Jeg hadde selvsagt regnet med noen restriksjoner pga Covid 19, men denne frokosten handler mer om å spare penger enn smittevern. Det går fint an å servere tilbehør med varmmat når en person allikevel står å serverer.( Hun var forøvrig lite servicevennlig) Det går fint an å pakke inn et større utvalg av pålegg i individuelle pakker slik at man får større og bedre utvalg ved frokosten.
Dette var en skikkelig nedtur. Det blir nok ikke flere besøk hit for min del

Takk, kathrineberg

Hei Kathrine

Takker så mye for din tilbakemelding.

Vår frokostposisjon er svært viktig for oss, og er noe vi skal jobbe for å ivareta hver
dag. Din tilbakemelding vil selvfølgelig derfor bli fulgt opp internt.

Det har vært noen tilpassninger siden Covid-19 snudde opp-ned på hele Norge i midten av mars, som også har vært en utfordring for hele hotell og restaurantbransjen forøvrig. Her har vi gjort både dårlige og gode valg underveis, som heldigvis har gitt oss nye erfaringer til å tenke nytt:) Frokosttallerkener er borte, og etter at frokostbuffet (med fortsatt smittervernstiltak) nå ble åpnet opp igjen fra myndighetene med virkning fra 15. juli, har vi fra torsdag 16 juli gjort en stor oppgradering av vår frokostbuffet og vi har på kort tid løftet nivået veldig mye. Bacon er også på plass:) For å opprettholde smittevernsregler har vi måttet dele frokosten opp i 3 sittinger, og beklagelig om du/dere ikke ble møtt av en av vårt personale ved ankomst denne gangen.

Igjen, takk for din tilbakemelding og velkommen tilbake til oss, da vil du merke at dette nå går rette veien, også mtp. frokosten :-)

Med vennlig hilsen:
Espen T, F&B Manager