Booking.comUSD 215
Trip.comUSD 214
Orbitz.comUSD 216
Anmeldt 20. juli 2021

Frokosten på Nidelven har vært sagnomsust, men over en periode på flere år har pilen hatt en nedadgående kurve. Nå er det en helt okei opplevelse, men ikke lenger det det var. Har blitt for samlebånd og industrielt.

Og nå i covid-19 kunne man forventet at personalet fulgte opp alle plakatene med oppfordring om bruk av munnbind i frokostsalen. Dette ble ikke gjort og et absolutt fåtall av gjestene benyttet det til tross for trengsel og dårlig plass. Spørs om ikke Nidelven har fått mine penger for siste gang.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
1  Takk, Ni93
Espen Teigseth, Guest Services / Front Office på Scandic Nidelven, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26. juli 2021

Hei Ni93

Takk for din tilbakemelding, som alltid er viktig slik at vi hele tiden kan forbedre våre leveranser.

Vår frokostposisjon er en meget viktig del av vår merkevare, som vi hele tiden vil forbedre og utvikle. Norges beste frokost er en seier vi har tatt 13 ganger siden konkurransen startet i 2005 og siste kåringen var i 2019 hvor vi også tok 1 plass. Siden den gang har konkurransen vært lagt på is/avviklet naturlig nok, men håper den vil gjenoppstå igjen etterhvert.. Det har vært tøffe tider for hotell og restaurant bransjen siden mars 2020, med mange opp og nedturer. Vi er selfølgelig meget glade for de periodene vi har fått fult belegg, og har måttet tilpasse oss deretter. Frokosten er nå justert for sommerdrift, og vi vil hele tiden utvikle oss for å skape en best mulig opplevelse for alle når det gjelder utvalg, service og de smittevernshensyn vi fortsatt må følge. Når det gjelder smittevernstiltak så er munnbind nå kun en oppfordring og ikke et påbud. Vi fortsatte med påbud om munnbind en god stund etter at denne regelen ble endret, men måtte til slutt gi etter da tilbakemeldingene ble for mange og gjester følte seg krenket når de fikk beskjed om å ta på dessverre ...

Beklager så mye for at vi denne gangen ikke infridde dine forventninger, og håper vi får muligheten til å ta imot deg ved neste trondheimsbesøk og at vi da får vist oss fra en bedre side.

Mvh, Espen T
F&B Manager/ ass. hotel manager

Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Har brukt hotellet mange ganger over mange år, og Scandic Nidelven lever vel fortsatt en stund på ryktet fra da det var en del av Rica-kjeden til 2014. Da var frokosten ganske enestående. Nå er frokosten ganske ordinær, bortsett fra trengselen og at man blir tildelt et klokkeslett der man må inn og ut på en time. Sparetiltakene startet lenge før COVID-19.

Hotellet er OK, med ganske romslige og greie rom, men viser tydelige tegn på slitasje.

Summa summarum et OK hotell med sentral beliggenhet, men ikke den spesielle opplevelsen det engang var. Står ikke øverst på ønskelisten for neste Trondheimtur.

Romtips: Kronglete å finne parkering hvis det er fullt på jernbanestasjonen like ved. Ikke ha for høye forventninger til frokosten.
Takk, GrandTour51816541762

Hei GrandTour51816541762

Tusen takk for din tilbakemelding, som gir oss mulighet til å kunne forbedre våre leveranser!

Vi setter stor pris på at dere velger Scandic Nidelven for deres private reise/ferie, som mange andre gjør også i år. Skjønner godt at forventningene er høye til vår frokost, som har tatt seieren som Norges Beste Frokost 13 ganger siden konkurransen startet i 2005 i regi av «Twining`s Best Breakfast» som er en uoffisiell kåring på landsbasis. Denne seieren har vi også tatt 5 ganger etter at Scandic kjøpte Rica i 2014, og siste seieren var i 2019. Siden da har konkurransen vært avlyst/avviklet, og litt usikkert når den vil starte opp igjen. Vår frokostposisjon er svært viktig for oss og er noe vi jobber for å ivareta hele tiden, og frokostkonseptet er for tiden tilpasset sommerdrift med høyt volum og hensyn til de smittevernsregler vi fortsatt må følge.

Beklager virkelig at deres forventninger ikke ble 100% innfridd denne gangen, og håper vi får muligheten til å tilby dere en bedre hotellopplevelse ved neste trondheimsbesøk med vår prisbelønte frokostbuffet under normale forhold.

Mvh: Espen T, F&B/ass. Hotel Manager

Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Skulle koste på oss å bo på Nidelven med våre fire ungdommer for å oppleve Norges beste frokost. Har gledet oss til dette i et år, og ble skikkelig lange i maska da vi fikk beskjed om at vi kunne spise frokost 07.30-08.30 på en søndag morgen!!! Absolutt ikke det vi kom hit for. Har selvsagt forståelse for korona-regler, men det er veldig dårlig at vi som bestilte for lenge siden ikke har fått mulighet til å booke frokost-tid på et tidspunkt vi, og ikke minst ungdommene som har sett frem til dette, faktisk orker å spise. Hadde vi visst dette hadde vi ikke booket her.

Markedsfører man «Norges beste frokost» tungt blir forventningene høye. Dette er ikke måten å innfri dem på. Vi er opptatt av god mat og kom hit for frokosten. Var det bare et sted å sove vi ønsket hadde vi løst det rimeligere et annet sted. Fortvilte ansatte i resepsjonen forteller at de står i dette hele tiden. Her må ledelsen av hotellet skjerpe seg!

2  Takk, annekirstim

Hei annekristim

Takk for din tilbakemelding, som gjør at vi hele tiden kan forbedre våre leveranser.

Vi setter stor pris på at dere velger Scandic Nidelven for deres private reise/ferie, som mange andre også gjør i disse litt spesielle tider. Vår frokostposisjon er svært viktig for oss og er noe vi jobber for å ivareta hele tiden, selv under pandemien. Frokostkonseptet er tilpasset sommerdrift og de smittevernstiltak vi fortsatt må leve med, og viker derfor litt fra vår tradisjonelle buffet og gjennomføring. Vi burde absolutt opplyst om frokosttidspunkt på forhånd, og tar dette til etteretning.

Beklager virkelig at deres forventninger ikke ble 100% innfridd denne gangen, og håper vi får muligheten til å kunne tilby dere en bedre opplevelse ved neste trondheimsbesøk.

Mvh: Espen T, F&B/ass. Hotel Manager

Anmeldt 17. juli 2021

Nydelig utsikt og god frokost, men når du ankommer sent på kvelden og det er bæsje striper og misfarget vann i toalettet så gir det ikke det beste første inntrykket. Dårlig rengjøring ble sagt ifra om til resepsjonen og fikk beskjed om at det skulle bli fikset. Vi gikk ut 4 timer, men når vi kom tilbake var toalettet like skittent.

Vi sa ifra igjen og denne gangen skulle det fiksest snarest. Når vi kom opp var renholderne allerede igang med sin vaske rutiner et rom bortenfor så de kom raskt til vårt rom. En renholder stakk hodet inn, han hadde blitt fortalt at noen på rommet hadde klaget. Vi ba han da kun vaske toalettet, ettersom vi ville slappe av litt. Da vasket han hele toalettet, utenom selve bollen selvfølgelig, som fortsatt var full av bæsjestriper og like skitten. Tror det blir Radisson neste gang.

God frokost og nydelig utsikt. Ellers hadde det blitt en stjerne. Denne anmeldelsen støtter opp om anmeldelsen til Siryd angående dårlig og slurvete renhold.

Takk, Larss_S9

Hei Larss_S9

Vi setter stor pris på at dere velgte Scandic Nidelven for deres reise/ferie slik som mange andre norske turister også har gjort i år, noe vi er veldig glade for! Beklager så mye at renholdet på deres rom under oppholdet ikke var ihht. vår standard.
Vi må selvfølgelig se på våre rutiner, samt kvalitetssjekking av rom under sommerdriften. Din tilbakemelding er selvfølgelig delt med både resepsjonssjef, samt husøkonom, og vi vil sammen gå gjennom dette og kvalitetssikre at dette ikke vil skje fremover.

Godt å høre at frokosten sto til forventningene, og beklager at vi denne gangen ikke klarte å levere 100% under oppholdet hos oss. Håper vi får mulighet til å rette opp dette ved neste trondheimsbesøk.

Mvh: Espen T, F&B Manager

Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Dette hotellet fortjener ikke mer enn to stjerner. Hotellet bærer preg av slitasje og trenger en oppgradering. Renholdet var dårlig med støv under senger, på lister og i kroker. I korridorer og trappeoppgang lå det mye søppel. Aircondition var elendig og rommet ble for varmt til å få en god natts søvn. Men det verste var støyen både fra gaten og imellom rommene.

Romtips: Unngå standardrommene ut mot gaten!
1  Takk, Siryd
Kjetil Vassdal, Daglig leder på Scandic Nidelven, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2021

Kjære gjest,
Tusen takk for tilbakemeldingen, viktig for oss, slik at vi hele tiden kan forbedre kvaliteten på det vi leverer.
Det har vært en fantasitsk sommer med mye gjester, og vi ansetter hele tiden nye medarbeidere for å ta vare på våre gjester. Vi kommer jo/er i en pandemi, så blir en stor overgang fra lavt belegg til fulle hoteller. Tar derfor litt tid for alle våre flinke nye ansatte er opplært, men vi ser på dette med renhold du nevner, vit vi har fokus på dette, har også hatt en samtale med vår husøkonom om dette i dag :-)

Ellers hadde vi planer om oppussing rom mm., men alt dette ble satt på vent når Koronakrisen kom, men håper å få dette gjenomført så snart vi er tilbake til normalen igjen om ikke så altfor lenge.

Hjertelig velkommen tilbake til Scandic Nidelven skal dere være.
Med vennlig hilsen
Kjetil Vassdal