Forsvars­museet Rustkammeret
Verd ett besøk om du er interessert i norsk militærhistorie

Anmeldt 9. juni 2019
Knut P
Kristiansand, Norge
Savner Morset-filmen!

Anmeldt 3. juni 2019
Camilla B

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Trondheim
Alternativ Trondheim
61 anmeldelser
Slegding og trikketur
2 anmeldelser
Anmeldt 9. juni 2019

Stor samling av våpen fra de siste 3-400 årene frem til 2 verdenskrig. Mye informasjon, bilder, effekter og annen info. Går en gjennom dette med litt tid og leser infoen, så kommer man ut i andre enden med stor respekt for de som kjempet for Norge. Særlig det som skjedde under 2 verdenskrig og hjemmefronten.
Gratis inngang, men ta det gjerne i samme slengen som nidaros kirken, erkebiskopgården og kronjuvelene.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Knut P
Anmeldt 3. juni 2019

Fint, innholdsrikt museum. Her har vi både noe for Armfeldt-interesserte og de som er mest opptatt av andre verdenskrig. Utstillingene begynner kanskje å være litt gammelmodige, med plansjer med skrivefeil etc, men det gjør kanskje ikke noe? Vi ble skuffa over at filmen om Morset-familien var fjerna fra utstillinga. Den løfta hjemmefrontmuseet veldig, syntes vi sist vi var der.

Dato for opplevelse: mai 2019
1  Takk, Camilla B
Anmeldt 28. juli 2017 via mobile enheter

For de som er interessert i militærhistorie eller historie generelt er dette et flott sted. En stor samling over 3 etasjer. Ligger i Erkebispegården.
Veldig bra strukturert og visuelt sett meget bra. Nå finnes det bedre audiovisuelle muligheter men dette er meget bra presentert. Jeg synes utstillingene generelt og måten det er satt i historisk sammenheng er fengende.
Spesiell vekt på Hæren og Heimevernet og den trønderske innsatsen selvfølgelig. Drives av Forsvaret og er underlagt Forsvarsmuseet i Oslo.
Absolutt verdt et besøk. Og det er i tillegg gratis inngang.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Gullord
Anmeldt 6. januar 2017

Vel verdt med et museumsbesøk for barn og voksne! Passe med informasjon på plansjene gjør at det er interessant (evt overkommelig) også for barn! Anbefales! Bonus at det er gratis!

Dato for opplevelse: september 2016
1  Takk, mariv286
Anmeldt 17. september 2016

Rustkammeret, som ligger i erkepispegården bak Nidarosdomen, var utrolig flott, rikt på innhold, læring og historie. Alle som er interessert i Norges historie bør besøke museet.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, Elisabeth010214