Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum

Flott museum

Anmeldt 27. august 2018
amarcord83
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Trondheim
Alternativ Trondheim
44 anmeldelser
Trondheim Tour
8 anmeldelser
Anmeldt 10. februar 2019 via mobile enheter

Vi besøkte dette museum og fikk fantastisk informasjon av ansatte. Spesielt interessent var utstilling til Hannah Ryggen hvor vi fikk guidet informasjon om hennes verk. Artig med kjoleutstillingen og pluss for at vi fikk hefte hvor det var beskrevet hvem som hadde benyttet kjolene. Vel verd et besøk.

Dato for opplevelse: februar 2019
Takk, 277arnee
Anmeldt 27. august 2018

Besøket til Nordenfjeldske kunstindustrimuseum var en positiv overraskelse! Fikk veldig sans for grepet de hadde gjort med jubileumsutstillingen, hvor ulike mennesker hadde plukket fram ett objekt hver fra samlingene. Dette gir besøkende et representativt og fascinerende tverrsnitt, og man får en liten anelse om hva slags skatter som skjuler seg i magasinene her. Det mørke rommet med tekstilkunsten i 2. etg. gjorde også inntrykk, så vel som arkitekturen og de stilige lysekronene. Jeg håper virkelig dette museet blir videreført som egen enhet i nåværende bygning, og at lokale myndigheter innser hvilken skatt dette er.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, amarcord83
Anmeldt 20. mars 2018

Interessant utstilling med mange flotte og spennende arbeider. Synes museet kunne gjort mye mer ut av selve utstillingen. Det var monter på monter, på rekke og rad. Til dels vanskelig å følge beskrivelsen som fulgte med, kunne med fordel vært nummerert eller merket på en annen måte. Det var mest smykker, og det hadde vært flott å få se enkelte av dem "i bruk", dvs. bilder av smykkene på modeller, da ville de gitt et annet uttrykk enn gjennom bare å ligge flatt i en monter. Kanskje noen bilder av kunstneren i verkstedet e.l. også kunne frisket opp veggene i tillegg til å gi litt mer informasjon.
Men for all del: en flott utstilling av en flott kunstner!

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, Berit E
Anmeldt 7. april 2016

Hvis du liker design, servise, møbler og vevede tepper burde du absolutt stikke innom. Det var også en japansk utstilling som var meget interessant.

Dato for opplevelse: mai 2015
1  Takk, Trygve1988
Anmeldt 13. desember 2015

Ligger øverst i Munkegata, like ved Domkirken. Presentasjonen er nydelig med smakfulle og interessante objekter. Passer for alle aldre. Ta deeg god tid, smakfullt innredet.

Dato for opplevelse: desember 2015
Takk, Roald A