Vi støtter følgende nettlesere:

Oslo, Norge
8 anmeldelser
5 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Et must for musikkinteresserte!”
5 av 5 bobler Anmeldt 26 august 2016

Nå visste jo ikke jeg at det fantes SÅ mange flotte (og gamle) musikkinstrumenter, så tiden min strakk ikke til. Jeg var her først og fremst for Botanisk hage og div. konserter her under Olavsdagene. Og det var helt fantastisk, selv om utekonsertene i Hagen ble flyttet innendørs pga regn.

Besøkte juli 2016

Oslo, Norway
30 anmeldelser
12 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Veldig interessant med gamle musikkinstrumenter”
4 av 5 bobler Anmeldt 9 august 2016

Forkortet, guidet tur med flinke guider. Vi så utstillingen "I grevinnens tid". Spennende. Omgivelsene rundt var vakre med flotte hager.

Besøkte august 2016
Takk, BrittSD
Trondheim
17 anmeldelser
8 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Barnas Ringve var bra”
4 av 5 bobler Anmeldt 28 juli 2016

Besøke Ringve med to unger i 6-8 års alder. Egen barneomvisning med innlagt Quiz som fenget og engasjerte ungene.

Etterpå var det eventyrstund og instrumentverksted hvor ungene fikk lage små instrumenter selv (kazoo, youghurtgitar, etc.).

Engasjerte og trivelige guider som var flinke til å engasjere ungene.

Trivelige nye lokale og fin cafe var også.

Besøkte juli 2016
Takk, frodesto
Trondheim, Norge
379 anmeldelser
196 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 59 nyttige stemmer
“Fantastisk interessant musikkhistorisk museum”
5 av 5 bobler Anmeldt 14 mai 2016

Jeg er ingen museumselsker, men Ringve Musikkhistoriske Museum er absolutt en av mine favoritter. Her er samlet musikkinstrumenter fra "hele verden", og at det er musikkstudenter som guider, gjør det ekstra spennende. De demonstrerer nemlig mange av instrumentene ved å spille på dem. Så museumsrunden består også av små konserter.

Besøkte juli 2015
Takk, Bjorg H
5 anmeldelser
3 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“En rolig og behagelig opplevelse i flotte omgivelser”
4 av 5 bobler Anmeldt 16 september 2015

Besøkte museet rundt kl 14 midt i uka og det var derfor få andre gjester. Dermed ble det en rolig og uforstyret tur i museet. Det var spennende å se så mange flotte, gamle og godt bevarte instrumenter. Ekstra instressant ble det når man kan kunne høre lydeksempler og historie om de enkelte instrumentene. Det var gøy å kunne prøve noen enkle instrumenter. Jeg skulle allikevel ønske at man kunne prøve mer, slik som Rockheim har fått til, men det er selvsagt forståelig at det blir vanskelig med denne typen instrumenter.

Besøkte september 2015
1 Takk, Jakob T

Reisende som så på Ringve Museum, så også på

Trondheim, Trondheim

Har du vært i Ringve Museum? Del dine erfaringer!