Spennene plass

Dro til Ringve med 3 barn, 9, 10 og 12 år. Vi ble informert om skattejakt på låven og deltok på... les mer

Anmeldt 26. juli 2020
sher3105
Lillestrøm, Norge
Moro!

Flott oppleving for ein vaksen, ein tolvåring og ein fireåring. Fint opplegg for barn og veldig... les mer

Anmeldt 25. juli 2020
vokalv
Trondheim, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Trondheim
Trondheim bytur
13 anmeldelser
Alternativ Trondheim
52 anmeldelser
Anmeldt 18. august 2019

Vi var en vennegjeng på 3 som dro til Ringve Museum og hadde den beste tiden! Anbefaler alle som interesserer seg litt for musikkinstrumenter, men også for arkitektur å ta turen.
De ansatte som jobbet der var hyggelig og imøtekommende og tok seg god tid for oss. Utstillingene var utrolig interessante. En av de ansatte gikk til og med rundt og framført noen av instrumentene (utstilling: Musikk på boks). I andre etasjen venter utallige instrumenter på å bli oppdaget. Jeg ville anbefale å bruke en audioguide (tilgjengelig i flere språk). Til slutt ble vi også med på en guided tur i nabobygget (norsk eller engelsk).
Vi koste oss kjempemye og kommer nok tilbake i framtiden.

Dato for opplevelse: august 2019
4  Takk, JHnJGM
Ringve-Museum, Informasjonssjef på Ringve Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2019

Så hyggelig å høre! Dere har tydeligvis fått mye ut av besøket på Ringve. Vi bytter jevnlig ut flere av utstillingene våre, så neste gang dere kommer har vi sannsynligvis noe annet å by på. Velkommen igjen!

Anmeldt 12. desember 2018

Blant annet musikkens historie, et flott anlegg plasert midt i en flott botanisk hage.
Historien til selve anlegget er også superinteressant.
Et av flere objekter fra Trondhjems storhets tid.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, toreh419
Anmeldt 8. november 2018

Etter en litt hustri høst ture rundt i parken er det som å komme til en hvis plass, der oppe... lukt av vafler og bakverk samt deilig kaffe lukt, i lune omgivelser og best av alt ro... i alle fall da jeg var der.

Takk, Kari Båtstrand M
Ringve-Museum, Kommunikasjonsrådgiver på Ringve Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. november 2018

Hyggelig å høre at du liker atmosfæren her, velkommen tilbake!
hilsen Jorunn

Anmeldt 30. september 2018

Nye Ringve her er åpnet ny avdeling for korpsmusikk, et fantastisk historisk funn. I tillegg hadde vi en fabelaktig dyktig omviser, født i Tyskland og på klingende norsk viste hun oss Ringnes musikkhistoriske funksjon som et av verdens beste i museer med gamle instrumenter fra alle kanter av mange slag. Hjertelig takk.

Takk, 4 681 943
Anmeldt 21. september 2018

Er du i Trondheim eller bor her bør du absolutt ta deg en tur hit til Ringve. Sett gjerne av en time eller to til museet før du slapper av i kafeen. Jeg tok først en rundtur oppe på låven hvor det var instrumenter fra alle epoker og verdenshjørner inkl. en av Åge Aleksandersens gitarer. Med gratis audioguide fikk jeg høre de ulike instrumenter samt en kort presentasjon av dem. Deretter ble jeg med på en flott, interessant guidet tur i hovedbygningen. Her er rommene tidsriktige sett i forhold til epokene som instrumentene representerer. En ivrig og kunnskapsrik guide bandt det hele sammen på en flott måte. Avslutt gjerne besøket med en spasertur i den botaniske hagen utenfor.

Takk, torgeirvollset