Vi støtter følgende nettlesere:

Vurdert som nr. 1 av 16 Turer i Trondheim
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 2-3 timer
Eierbeskrivelse: Sverresborg, Trøndelag Folkemuseum er et av landets største kulturhistoriske friluftsmuseer. Sentralt i museet ligger slottsfjellet, med ruinene av kong Sverres middelalderborg. Bygda: Bygda innbyr til vandringer fra tun til tun gjennom hele Trøndelag, med Haltdalen Stavkirke fra middeladeren som selve perlen i samlingen. Borgen: Ta toppturen opp til ruinene av kong Sverres engang så monumentale middeladerborg, møt en fascinerende historie og nyt utsikten utover Trondheim. Byen: I byavdelingen møter du levende tidsbilder og spennende interiører fra Trondheims rike historie fra 1700-tallet og fram til i dag. Museet gjennomfører en rekke arrangementer gjennom året som er åpne for publikum; familiearrangement, utstillingsåpninger, historiske vandringer, foredrag, ferietilbud og kurs. Velkommen til et levende museum med en rekke tilbud året gjennom!
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Aktiviteter for yngre barn, Trapper / heis, Aktiviteter for eldre barn, Mat tilgjengelig for kjøp, Baderomsfasiliteter, Låsbare skap / oppbevaring
Vikna, Norge
1 anmeldelse
“Spennende museum!”
5 av 5 bobler Anmeldt 8 januar 2017

Sammen med familien min opplevde jeg Jul på Sverresborg - et fantastisk arrangement med tilbud for både store og små. Vi kommer tilbake!

Besøkte desember 2016

1 anmeldelse
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Ikke "bare" et museum”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 januar 2017

Selv som født og oppvokst i Trondheim er det alltid hyggelig å komme til Sverresborg. Et fantastisk område med autentiske historiske bygninger og flotte, gjennomførte utstillinger. Et must - både for turister og for oss fastboende.

Besøkte januar 2017
1 Takk, Herbert K
Trondheim, Norge
40 anmeldelser
25 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Turist i egen by”
5 av 5 bobler Anmeldt 14 september 2016

guidet tur på området anbefales,mange fine bygninger med historie, fine uteområder for piknik, samt en fin cafe, anbefales på det sterkeste. Passer for alle

Besøkte juli 2016
Takk, annelO9695ZB
126 anmeldelser
72 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 16 nyttige stemmer
“Herlig å vandre omkring”
5 av 5 bobler Anmeldt 27 august 2016

Når en besøker dette stedet får en følelse av og komme tilbake i en tid som vi kanskje savner i dag. fantastisk historie og bygninger som er perfekt for alle.

Besøkte august 2016
Takk, Olav Tore B
Lillehammer, Norge
58 anmeldelser
10 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 6 nyttige stemmer
“Flott anlegg”
4 av 5 bobler Anmeldt 14 august 2016 via mobile enheter

Både som konsertarena (Åge på lørdag) og museum er dette et flott anlegg. Historien om borgen Sion er spennende. Mange andre severdigheter også, og fine utstillinger.

Besøkte august 2016
Takk, HenningHolmbakken

Reisende som så på Sverresborg Trondelag Folk Museum, så også på

Trondheim, Trondheim
Trondheim, Trondheim

Har du vært i Sverresborg Trondelag Folk Museum? Del dine erfaringer!