“Julemarked på Sverresborg”

Vurdert som nr. 1 av 11 Natur og parker i Trondheim
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 2-3 timer
Eierbeskrivelse: Sverresborg, Trøndelag Folkemuseum er et av landets største kulturhistoriske friluftsmuseer. Sentralt i museet ligger slottsfjellet, med ruinene av kong Sverres middelalderborg. Bygda: Bygda innbyr til vandringer fra tun til tun gjennom hele Trøndelag, med Haltdalen Stavkirke fra middeladeren som selve perlen i samlingen. Borgen: Ta toppturen opp til ruinene av kong Sverres engang så monumentale middeladerborg, møt en fascinerende historie og nyt utsikten utover Trondheim. Byen: I byavdelingen møter du levende tidsbilder og spennende interiører fra Trondheims rike historie fra 1700-tallet og fram til i dag. Museet gjennomfører en rekke arrangementer gjennom året som er åpne for publikum; familiearrangement, utstillingsåpninger, historiske vandringer, foredrag, ferietilbud og kurs. Velkommen til et levende museum med en rekke tilbud året gjennom!
Nyttig informasjon: Baderomsfasiliteter, Aktiviteter for yngre barn, Mat tilgjengelig for kjøp, Låsbare skap / oppbevaring, Rullestoltilgang, Trapper / heis, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 7 februar 2017 via mobile enheter

Vinterens vakreste eventyr! Besøkte julemarkedet på Sverresborg for andre år på rad. Med alle aktivitetene over hele museet er det en skattekiste full av julestemning, fra fortellinger om jul i gamle dager, julepyntet by-avdeling og levende musikk, til ulike salgsboder og kjøretur med hest og vogn. Rett og slett stas for hele familien!

Takk, magsko77
martetveit, Museumspedagog på Sverresborg Trondelag Folk Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28 mars 2017

Hei! Tusen takk for veldig hyggelige ord, det setter vi stor pris på! :)

Anmeldt 8 januar 2017

Sammen med familien min opplevde jeg Jul på Sverresborg - et fantastisk arrangement med tilbud for både store og små. Vi kommer tilbake!

Takk, _jannekarint

Hei! Tusen takk for veldig hyggelige ord, det setter vi stor pris på! Dere er hjertelig velkommen tilbake :)

Anmeldt 3 januar 2017

Selv som født og oppvokst i Trondheim er det alltid hyggelig å komme til Sverresborg. Et fantastisk område med autentiske historiske bygninger og flotte, gjennomførte utstillinger. Et must - både for turister og for oss fastboende.

1  Takk, Herbert K

Hei! Tusen takk for veldig hyggelige ord, det setter vi stor pris på! :)

Anmeldt 14 september 2016

guidet tur på området anbefales,mange fine bygninger med historie, fine uteområder for piknik, samt en fin cafe, anbefales på det sterkeste. Passer for alle

Takk, annelO9695ZB
Anmeldt 27 august 2016

Når en besøker dette stedet får en følelse av og komme tilbake i en tid som vi kanskje savner i dag. fantastisk historie og bygninger som er perfekt for alle.

Takk, Olav Tore B

Reisende som så på Sverresborg Trondelag Folk Museum, så også på

Har du vært i Sverresborg Trondelag Folk Museum? Del dine erfaringer!