Sverresborg Trondelag Folk Museum

Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Sverresborg Trondelag Folk Museum på
fra kr 770,00
Anmeldt 8. november 2018 via mobile enheter

Kanskje beste attraksjon i Trondheim sammen med pirbadet og Nidarosdomen. Flotte bittesmå "bydeler" og "tettsteder" som gir en atmosfære som feks. Folkemuseet på Bygdøy bare kan drømme om. At det er lagt til en historisk plass rundt gamle sverresborg er en flott bonus!

Dato for opplevelse: mars 2018
1  Takk, thorkildl960
Anmeldt 2. oktober 2018

Skal du ha en avslappende stund og oppleve gamle bygninger, er det ikke langt fra sentrum og opp til Sverresborg. Flott at de har samlet mange gamle bygninger med mange fine detaljer her på museet. Blir du sliten og trenger en hvil, er det et koselig spisested også med kjempegod mat og service.

Takk, Per-Arne E
Anmeldt 16. september 2018

Vi var der i sommer med onkelbarna, og det var en givende og aktiviserende dag. Har vært flere ganger på juleopplegget deres og det kan virkelig anbefales.

Takk, Terje Ø
Anmeldt 27. august 2018

Så fikk jeg endelig kommet meg til Sverresborg, som jeg har hørt så mye om. Friluftsmuseet var kjempeflott, med et stort antall bygninger å utforske -- selvfølgelig litt synd at ikke flere av dem var åpne for publikum nå midt på sommeren. Veldig artig å ta seg opp til selve Sverresborgen og nyte utsikten -- stemningsfullt med frittgående sauer! Den permanente utstillingen i hovedbygningen var først og fremst veldig forvirrende å ta seg fram i, og framsto først og fremst som tilrettelagt for barn -- her var det lite å bryne seg på for folk over 10...her har museet gjort seg en formidlingsmessig bjørnetjeneste; det bør jo være fullt mulig å tilrettelegge for mer enn én aldersgruppe. Gikk innom museumskaféen før vi skulle gå; dne er virkelig en av de bedre jeg har vært på; maten der var rett og slett kjempegod! Det er fint å rusle nedover mot sentrum igjen etterpå.

1  Takk, amarcord83
Anmeldt 25. august 2018 via mobile enheter

Startet med kaffe på borgstua, koselig plass. Kostet kr 125 for boksen og gratis for barn under 15år. Tok imot et områder og ble anbefalt hvor det var aktivitet i husene i dag. Gikk til Meråker Nesset, startet der fir barna som del. Gris, geit, kanin, ku og høner. Innredet fjøs for lek for barna. Gøy at d legges opp til at barna må bruke sin kreativitet.
Tuslet deretter videre innom flere tun og bygninger, sang og dans på noen av bygningene. Liten pause på andedammen før vi forlot museet, tok utgangen mot bensinstasjonen, noe vanskelig med barnevogn, men utrolig hva man får løftet over gjerdet😉

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, trondag