En lite kjent perle

Jødisk historie!

Anmeldt 13. september 2015
HansHBj
Trondheim

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Trondheim
Alternativ Trondheim
53 anmeldelser
Anmeldt 27. august 2018

Jødisk museum i Trondheim forteller en viktig historie som flere burde få kjennskap til, og et besøk hit kan absolutt anbefales -- det vil være til ettertanke. Det er å håpe at dette museet kunne få bedre og mer forutsigbare økonomiske rammebetingelser! Den flotte synagogesalen i 2. etg. må man absolutt få med seg.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, amarcord83
Anmeldt 17. april 2017

Ganske kjedelig omvisning om jeg skulle si det selv. Vi får høre litt om jødisk historie, men ikke noe annet enn det du har lært på ungdomsskolen. Det mest interessante for meg var når guiden snakket om at det hadde vært okkupert under andre verdenskrig, og at det var kult lys i taket. Det sier vel det meste...

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, Willy W
Anmeldt 13. september 2015

Mye historie, god guiding! Lærerikt for både små og store! Bilder og film/video forsterker det som blir sagt. Spennende å besøke Synagogen.

Dato for opplevelse: april 2015
Takk, HansHBj
Anmeldt 16. juni 2015 via mobile enheter

Jeg synes at det var ganske intressangt det jeg fikk høre på omvisningen der, men jeg skulle ønske at de hadde hatt penger så de kunne ha utviklet utstillingen litt mer

Dato for opplevelse: juni 2015
1  Takk, ingeridt
Anmeldt 3. februar 2015

Ingen vits i å besøke med mindre du har stor interesse av det. Lite historie, kjedelige lokaler og generelt mindre festlig sted.

Dato for opplevelse: september 2014
1  Takk, T0mmy1989