“Lite velkommen.”

Alma's Restaurant & Bar
Vurdert som nr. 110 av 287 Restauranter i Trondheim
Kjøkken: Sjømat, Norsk
Anmeldt 14. desember 2017 via mobile enheter

Jeg har besøkt Almas ved flere anledninger, både for bespisning og et glass vin i forbindelse med konserter eller teater. Det har vært veldig lett å stikke innom ettersom beliggenheten er ypperlig i forhold til begge nevnte steder. Det er ingen stor meny, men maten har i hovedsak vært grei, ingen stor opplevelse, men heller ikke dårlig. Servicen derimot har ofte vært middels eller under med servitører som er fraværende og ofte opptatt av å snakke med hverandre og venner som sitter ved disken. Ved de fleste anledninger jeg har vært der så har det vært langt fra fullt i lokalet.
Tirsdag 13 desember var vi flere som kom dit etter teater kl 2215, men da var det stengt. I følge en servitør så kan vi velge å stenge kl 2200 hvis det er lite folk. Prøvde å si at nå kommer det jo flere som ønsker å sette seg, men nei det gikk ikke. Vi gikk i stedet, sammen mange andre, til konkurrenten tvers over gaten og der var vi velkommen til å ta et glass vin.
Beklager Almas, men med stengetid kl 2200 så er ikke dere lenger et alternativ for et besøk etter teater, kino eller konsert. Og det er dessverre ingen ting ved stedet som gjør det attraktivt ved andre anledninger heller.

Takk, Ingrid K

Anmeldt 6. november 2017 via mobile enheter

Vi spiste middag på Alma’s. Betjeningen var oppmerksomme, maten kom raskt og var veldig god.

Fin og avslappet atmosfære, med passe volum på musikken slik at det går fint å holde en samtale.

Anbefales!

Takk, Steinar N
Anmeldt 9. august 2017 via mobile enheter

Vi var fire stykk som skulle ut å spise før en konsert.
Vi kjøpte drikke i baren og det gikk greit.

Da vi skulle bestille mat, gikk det noe senere. Det tok 45 minutter før maten kom, og vi spiste "kun" kyllingvinger.
Vi måtte påminne servitøren om både mat og drikke. Likevel tok det såpass lang tid. Drikken kom ikke før etter 20 minutter.
Da hadde en av bordets gjester allerede vært i baren for å bestille selv.

Kjøkkenet hadde en åpen løsning slik at vi så når kokkene lagde maten. Da en av bordets gjester gikk forbi kjøkkenet, stod kokken og skjærte opp kjøtt. Han slikket seg deretter på fingrene for så å skjære opp noe annet.
Det var skikkelig ubehagelig og ekkelt å vite at kokken gjorde dette foran gjestene.

Stedet var på langt nær fullt. Alma's hadde tydeligvis for få servitører til for "mange" gjester. Det fungerte overhode ikke. Bordet ved siden av oss, var også misfornøyd med tiden det tok for å bli servert.

Jeg vil ikke gå på Alma's igjen, neste gang jeg kommer til Trondheim. Beklager for det.

2  Takk, susannep838
Anmeldt 31. juli 2017 via mobile enheter

Vi spiste en lunsj og en middag på Alma's i løpet av vår helg i Trondheim. Vi hadde spist enda en middag her, om det ikke var for at det var stengt på søndag.
Første kvelden bestilte vi biff av en hyggelig og smilende servitør. Vi var sultne, så det passer ikke veldig godt å vente 50 minutter på maten (trøbbel med printeren, bestillingen nådde aldri kjøkkenet). Men maten var verdt ventingen. Noe av det beste jeg har spist av kjøtt, nydelig søtpotetmos og løk ved siden av. All irritasjon over ventingen blåste bort med den biffen. Vi ble kompensert med kaffe og dessert, så da ble vi, om mulige, enda gladere. Banankaken falt totalt gjennom, men forventningene var nok temmelig gøye etter biffen.
Til lunsj dagen etter spiste vi Dagens: Blings med biff til 95,-. Utrolig godt og mye mat for pengene. En annen i følget valgte blåskjell, også de var meget bra (store, orange og smakfulle) med sprø pommes frites og en litt tam aioli.
Det trakk ned at det ble røyket på den egentlig røykfrie uteserveringen.
Alt i alt et meget bra spisested. Takk for oss!

1  Takk, Sunniva B
Anmeldt 13. juli 2017 via mobile enheter

Satt ute en fin sommerdag og skulle spise noe godt. Valget falt på denne restauranten. Spiste burger, helt gjennomsnittlig, ingenting å si på dette. Middels service. Dyr burger i forhold til hva man får på fatet.

1  Takk, Maria W

Reisende som så på Alma's Restaurant & Bar, så også på

Trondheim, Trondheim

Trondheim, Sør-Trøndelag
Trondheim, Trondheim

Har du vært i Alma's Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!