“Stemningsfullt restaurantbesøk”

Vurdert som nr. 27 av 298 Restauranter i Trondheim
Kjøkken: Italiensk
God for: Familier med barn, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Fratis gode stemning ble bragt til Trondheim i 1973 av Paolo Minervini. Han fylte kjøkkenet med råvarer som oliven, tomat og pasta, krydret det med livsglede og åpnet dørene for den viktigste ingrediensen for et hyggelig måltid: trivelige folk!
Anmeldt 23. september 2021 via mobile enheter

Kort ventetid, hyggelig betjening og god mat. Vi var en gruppe på tre som bestilte en pasta bolognese og to vegetariana pizza. Pizzaen hadde utrolig god bunn (men kanskje litt blaut i midten), og utrolig gode smaker. Litt ujevn balanse når det kommer til toppingen (litt for lite av enkelte ingredienser og litt for mye av andre), men generelt veldig god pizza. Bolognesen var visstnok også veldig god, og bra porsjonsmengde. Ikke minst var lokalet veldig stemningsfullt og koselig. Vi kommer tilbake!

Dato for besøk: september 2021
Takk, Advisingleah

Anmeldt 22. august 2021

Lam (en mør tallerken og en fet og senete) med overkokte poteter og svært syrlig og ubalanser saus, lite grønt og uengasjert personale. Rett til over 300,- bør ha høyere standard for 100 g kjøtt.

Takk, annkak2021
Anmeldt 11. august 2021 via mobile enheter

Vi var 8 til middag. 7 fikk maten mens en fikk den da vi andre nesten var ferdig. Vi hadde bestilt bord i god tid. Fikk ett bord med panoramavindu rett mot oppvask/lageret. Det var 4 gafler på bordet. I starten fikk vi en og en vannflaske. Maten var god men små porsjoner.

Takk, ritakN3121XX
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Vi valgte ulike varianter av pasta og pizza, og alle rettene var nydelige. Den herlige betjeningen sørget for at oppholdet på restauranten ble ekstra fint. Anbefales!

1  Takk, 656synn_vet
Anmeldt 27. juli 2021

Spiste her en travel lørdag. Veldig mange gjester. Det var imidlertid veldig høyt fokus på smittevern. Plankebiffen var god, men 3-4 biter med grønnsaker var skuffende, her kan man gjerne bruke mer for å lage et mer helhetlig godt måltid. Pastasausen var litt vassen og pastaen var dessverre ikke helt gjennomkokt. Når en går på en italiensk restaurant som lager hjemmelaget pasta, så forventer man at de koker pastaen ordentlig. Det var veldig mange gjester og travelt, så det kan ha vært en glipp.

Når vi ville be om regningen slet med å få kontakt med servitøren. Etter at vi fikk kontakt og ba om regningen var det åpenbart at hun glemte det ut. Så det ble litt venting på oss.

Takk, tfhg

Reisende som så på Frati, så også på

Trondheim, Trondheim

Har du vært i Frati? Del dine erfaringer!