“Nydelig mat, god service”
Anmeldelse av Le Bistro

Le Bistro
Vurdert som nr. 12 av 283 Restauranter i Trondheim
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Le Bistro er en uformell, rustikk fransk bistro med et stort utvalg franske oster, viner og tradisjonelle lunsjretter og ala carte meny. Le bistro har også en flott bar hvor du kan sitte og nyte gode coctails utover de sene kveldstimer. Du er velkommen til å nyte et måltid alene, med en gruppe venner og du kan selvfølgelig også booke bord til et større selskap eller forretningmiddag. Le Bistro er den beste restauranten i Trondheim når det kommer til kvalitet, kunnskap, service og utvalg.
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Utrolig god mat og hyggelig service på denne uformelle franske bistroen. Entrecôte-retten var perfekt. Dette stedet er virkelig verdt et besøk! Kommet gjerne igjen.

Takk, 794sigurda

Anmeldt 9. juli 2020

Nydelig 3 retters med røkt ørret, biff og jordbær med krem til dessert. Avslappet stemning og veldig trivelig servitør. Og her tar de smittevern på alvor. Antibac på alle bord. La merke til at kelner sprita hendene veldig ofte. Hit kommer vi veldig gjerne tilbake.

Takk, LeneL20
Anmeldt 2. juli 2020

Supergod løksuppe, kjempegodt brød, min venninnes blomkål fikk også skryt, servisen var perfekt, ikke for lite, ikke for mye. God stemning i hele restauranten.

Dato for besøk: august 2019
Takk, OgMille
Anmeldt 2. mars 2020

Min kone og jeg fikk under et besøk høsten 2019 en bordplassering vi ikke var helt fornøyd med på denne restauranten. Ei tid etterpå ble jeg kontaktet, og den ansvarlige beklaget det hele. Vedkommende ønsket oss tilbake ved en senere anledning, og siste lørdag i februar besøkte vi stedet på nytt. Denne gangen fikk vi et bord ved vinduet, og som forrige gang var både mat og service upåklagelig. Vi spise blåskjellsuppe og skrei, med tilhørende god hvitvin. Kan absolutt anbefales.

Dato for besøk: februar 2020
2  Takk, LeifG92
Anmeldt 23. februar 2020 via mobile enheter

Vi hadde bestilt bord på forhånd og ble tatt godt i mot av en svært sjarmerende og hyggelig servitør. Hun anbefalte oss Vinterfestmeny 2020 med vinpakke til en meget hyggelig pris som vi bestilte. Men der stoppet det også dessverre. Vi måtte selv spørre etter kuvertbrød og smør - som for øvrig smakte helt fortreffelig. Mat og vin ble servert meget raskt. Alt for kjapt. Faktisk så raskt at vi måtte be om en pause etter hovedretten. Ingen presentasjon av verken mat eller vin. Ikke før jeg spurte da desserten kom. Vi reagerte også på alle servitørene som betjente bordet vårt.
Menyen: Sjøkreps fra Frøya med jordskokkpuré og skalldyrsuppe. I glasset: Petit Bourgeois Sauvignon Blanc 2018 fra Henri Bourgeois, Kylling fra Ytterøya med kremet morkelsaus, Coppaskinke fra Tind, potetpuré og syltet løk. I glasset: Bourgogne 2017 Pinot Noir fra Justin Girardin, Bringebær fra Byneset med vaniljekrem og hvit sjokoladecrumble. I glasset: Chateau Gravas Sauternes 2014.
Mat og vin: Meget bra!
Vi hadde både håpet og forventet at også servicen var upåklagelig. Men dessverre. Denne flotte restauranten fortjener så mye bedre. Så vi håper - og tror - at dette var et uhell. Kommer derfor tilbake ved en senere anledning.

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, frodet192

Reisende som så på Le Bistro, så også på

Har du vært i Le Bistro? Del dine erfaringer!