“Litt skuffet”
Anmeldelse av Jossa

Jossa
Vurdert som nr. 135 av 299 Restauranter i Trondheim
Anmeldt 3. september 2021 via mobile enheter

Forventningene var høye, men ble ikke helt innfridd til Credos lillebror. Først og fremst fordi servicen holdt et lavt nivå. Ingen gjennomgang av meny fra servitør. Ingen introduksjon, velkomst eller forklaring, ingen forespørsel om aperitiff eller forslag til meny - bare et kort hei og «bestill i app». Det bidro til å sette stemningen og følelsen av at man var i en kafeteria, hvor målet mer er å bli mett enn å ha en mat-opplevelse. Maten var ok, selv om menyen nok var litt enklere enn forventet (type fish&chips). Overdrevet bruk av salt. Det er mulig det er forventningene det var noe galt med, men vi gikk litt skuffet hjem.

Takk, SR161986

Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Super service, nydelig mat, avslappende stemning og fint å se Heidi så mye tilstedet. Åpent, reint og ryddig kjøkken. Barnevennlig også! :) kommer tilbake.

Takk, Lena B
Anmeldt 2. august 2021

Kjære Jossa, hva er dette?

Av samme grunn som jeg åpnet min deaktiverte konto for å berømme Bro i Ålesund, så var insentivet like stort for å gi tilbakemelding til dere. Vi valgte 4 retter med vinmeny. Da i tilsvarende prisklasse som overnevnte. Så forventingene var relativt store, prøvekjøkken eller ei for en Michelin restaurant. Bør jo være bra sant?
Men her skjønner jeg ingenting. Man bestiller i en app som om det var mathallen i Oslo, betaler og velger driks først? 10% ? Mja, det er jo fair. Viste seg og være ett feiltrinn fra vår side. Pang, rett på. Ingen service, ingen brød, ingen oppvarming, ingen ventetid, ingen kos, ingen stemning. Vi var igjennom 3 retter før det hadde gått 35 min...Rettene var av middels kvalitet igjennom hele menyen, desserten var den beste og ok. Det meste pyntet med blomster fra hagen som om det skal gjøre susen? Rett nummer 2 som jeg har bilde av her falt helt igjennom, var dvask, uten forskjellige teksturer og smakløs. Nei dette var forferdelig skuffende. Føler også det mangler noen komponenter i hver rett for å løfte det, det blir litt for enkelt rett og slett. De komponentene som var der var i tillegg ikke spesielt imponerende. Hvor er wow faktoren?
Brisketen har ligget 11 timer i røykeren? Ok? Har venner som også gjør dette, så det holder ikke ene og alene i en rett. Dog skal sies, vinene var gode da, men hadde vært fint med litt forskjellige typer glass til forskjellige typer vin eller? Moscato var heller ikke paret til melkeisen og rabarbra, så bytt den gjerne ut.

Service er da lærlinger, ok har forståelse for det. Men de leser da tørt opp det de har pugget for så og haste videre. Ikke noe mer, ikke noe mindre. Jeg fikk beskjed om å bruke den brukte gaffelen min med egg på til neste rett, noe jeg fikk korrigert.
Vi ble spurt om hvordan det smakte på rett nummer 2, vi sa det smakte sånn passe. Kelneren sa: O.K Utover dette null sjel eller humør.. Var nesten komisk.

Uff. Det var så ille at jeg klagde med begrunnelse i at dette ville vi faktisk ikke tipse. Da vi da allerede faktisk hadde tipset 10% ved betaling før servering. Fikk da 2 glass champagne som plaster på såret. Så det var jo greit. Kred til en relativt sympatisk hovmester.
Men opplevelsen? Ødelagt så til de grader.

Dette hadde rett og slett i ikke overlevd alene, ikke til den prisen. I skyggen av Credo lurer man til seg kunder. Dette er utrolig lite valuta for pengene og føles som man er med i eventyret keiserens nye klær. «Ja, er det ikke magnifique!?»

Er skikkelig skuffa. Skikkelig!

6  Takk, EvenStevensen
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Utrolig god mat, trivelig personale. Bestilte en fireretter med vinpakke og alt var skikkelig godt. Brisketen var kjempebra, de folka i anmeldeldene som har sutret over "trevlete kjøtt" har åpenbart aldri spist brisket før. Kommer definitivt tilbake. Stort pluss å se Heidi sjøl ta i med rydding sammen servitørene sine. Det er det ikke alle chefs som gjør. Etter maten bestilte vi drinker, hhvis spritz med tindved og gin&tonic med fermentert blåbær. Veldig gode og forfriskende.

Takk, carachocomint
Anmeldt 11. desember 2020 via mobile enheter

Fantastisk trivelig lunsj med god mat! Koselig lokale og god service. Bein i suppa, men kompenserer med gratis dessert. Prisen er upåklagelig. Vi kommer tilbake!

Dato for besøk: desember 2020
2  Takk, helenewean

Reisende som så på Jossa, så også på

Trondheim, Trondheim

Har du vært i Jossa? Del dine erfaringer!