“Bra mat, dårlig service”
Anmeldelse av Villa Blanca

Vurdert som nr. 128 av 473 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Velkommen til Villa Blanca! En fullverdig italiensk restaurant og bar, med fokus på smakfulle småretter, matglede og en behagelig atmosfære, perfekt til å deles med gode venner og familie.
Anmeldt 13. november 2018

Vi ble møtt med et smilende og koselig personale som viste oss frem til vårt bord.
Vi fikk menyen, og ble raskt fristet av mye godt på listen.
Det tok litt tid før servitøren kom tilbake, slik at vi fikk bestilt.

Vi bestilte maten, samt noe drikke.
Det tok nesten 10 minutter før drikken vår kom, og enda 30 minutter før maten var på bordet.
Vi merket oss at andre som var kommet etter oss, fikk servert maten før oss.
I tillegg bemerket vi at flere gjester var borte hos personalet med tilbakemeldinger.
40 minutter etter bestillingen, fikk vi servert maten.
Maten var kjempegod, noe som gjør at denne resturanten fortjener et besøk.

Servitørene gikk mye frem og tilbake, i et litt irriterende høyt tempo, veldig preget av stress. Dette gjør opplevelsen for meg litt negativ, da det tyder på at de ikke har kontroll og behersker høy pågang.
Jeg håper veldig at de tar til seg kritikk og bygger erfaring for å gjøre denne resturanten til en plass vi besøker ofte.

Veldig god mat, og hyggelig betjening. Jeg håper at opplevelsen er bedre neste gang jeg besøker resturanten.

Takk, sbakkan
Benedicte P, Eier på Villa Blanca, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26. november 2018

Heisann Ståle,

Tusen takk for din anmeldelse.

Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å legge igjen en konstruktiv tilbakemelding fra ditt besøk. Vi tar dette til oss på veien til å bli enda bedre. Veldig kjekt å lese at maten falt i smak!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning, slik at vi forhåpentligvis kan gjøre totalopplevelsen enda bedre!

Vennlig hilsen
Benedicte Pedersen

Anmeldt 27. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var der med 13 personer. Det var er merkelig opplevelse. Jeg nevner i fleng. Utsolgt for mange retter fra klokken 18, svært treg servering, kelnere som ikke kjente til rettene, kald mat, feil mat, små porsjoner, liten oppmerksomhet, kaffe latte smakte forferdelig, irish coffee uten krem som smakte forferdelig.Dette var endeløst. Nesten ikke til å tro. Dette er ikke en restaurant. Vi burde ikke betalt, men gjorde det likevel. De burde skamme seg.

11  Takk, 217oddruneb
Anmeldt 23. oktober 2018

Dette var ett av de steder som vi fikk utsøkt mat og lun atmosfære. Samt en over gjennomsnittelig service. Nå er den gode atmosfæren borte og den dyktige servitøren har sluttet. Maten er god, men mangler det lille ekstra som den hadde tidligere. Med en opplevelse av fulle støyende folk, hvor den ene sovner med hodet på bardisken, på en ellers så stille og rolig tidlig ettermiddag ønsker vi oss dessverre ikke tilbake. Servitøren prøver å unnskylde det hele, men hendelsen var allerede blitt til sjenanse for oss og øvrige gjester. Så synd at restauranten har falmet når det gjelder serivice og atmosfære. At maten er god er ikke nok til at vi prøver denne restauranten med det første.

Dato for besøk: august 2018
2  Takk, Nina H W
Anmeldt 20. oktober 2018 via mobile enheter

Trivelig plass som ligger sentralt til. Vi fikk bord på lørdag kveld uten å ha bestilt.

Plassen ser innbydende ut, og vi ble forundret over at menyen var enkel og hadde mest pasta og pizza. Bestilte treretter og maten var en stor overraskelse. Helt fantastisk !

Servitørene hadde liten kunnskap om f eks dagens retter, glemte å ta bestilling av dessert, ga oss to engelske og en norsk meny, men det ser vi mellom fingrene siden de var flinke til å holde oss med drikke, og hyggelige.

Når vi var nesten helt ferdig kom en annen servitør til bordet og ba stresset om å få alle fatene. Jeg satt og spiste på min dessert, men fikk ikke spist denne ferdig. Dette ødela totalt verdien og minnet over den gode maten.
Dette burde vært løst på en annen måte, noe som ville vist seg godt på bedømming her. Hvis i tillegg de som serverte hadde kunnet menyen ville full score vært mulig.

Takk, knutp1
Anmeldt 8. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var 2 venninner som delte en sharing all'italiana til forrett som var så god at vi kunne bestilt en til hovedrett også. Men vi bestilte hver vår pizza, og de var utrolig god, med nye smaker som blant annet honning. Fantastiske oster også. I tillegg var det hyggelig betjening, og flott lokale. Kommer definitivt tilbake igjen.

3  Takk, kristine_eike

Heisann Kristine,

Tusen takk for din anmeldelse.

Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding fra ditt besøk. Veldig kjekt å lese at du hadde en fin opplevelse hos oss, og at du var fornøyd med både mat og service!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning!

Vennlig hilsen
Benedicte Pedersen

Reisende som så på Villa Blanca, så også på

Har du vært i Villa Blanca? Del dine erfaringer!