2 personer ser på dette hotellet
FindHotelUSD 229
eDreamsUSD 209
Trip.comUSD 649
Anmeldt 3. juli 2020

Vi var så heldige å bo på dette flotte hotellet i 2 netter og allerede ved innsjekkingen merket vi den gode atmosfæren og vennligheten som gjennomstrømmet hele hotellet, og alle de ansatte vi var i kontakt med. Rommet var nydelig med fantastisk gode senger og høy grad av comfort. Vi bestilte bord i hotellets restaurant til kvelden og det skulle vise seg å være et særdeles godt valg. I tillegg til nydelig mat og vin, hadde vi en utrolig kunnskapsrik og hyggelig kelner som heter Glenn. Det ble en særdeles flott kveld, mye takket være Glenn og hans kjennskap til mat og vin.
Det å starte dagen med frokost på Opus XVI, er med på å gjøre den til en meget god dag. A la Carte til frokost i tillegg til vanlig kontinental frokost samt meget hyggelig og serviceminded betjening gjorde dette til en fantastisk god start på dagen. Tusen takk for oss til et fantastisk hyggelig vertskap. Vi kommer garantert tilbake.

Romtips: Rom 212 kan absolutt anbefales.
Takk, RuthM815
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. juli 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket og for at dere valgte Opus XVI da dere besøkte Bergen Det er veldig kjekt å lese at dere trives så godt, det er alltid kjekt å dele hyggelige tilbakemeldinger med våre kollegaer.

Det er fint å lese at dere benyttet hotellets restaurant både til middag og frokost og at både service og mat falt i smak.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake, en weekend i Bergen er absolutt å anbefale, se gjerne våre nettside for pakke-tilbud på både gourmetweekend og Afternoon Tea

I mellomtiden ønsker vi dere en super sommer.

Anmeldt 28. juni 2020

Jeg har drømt om å gå på Afternoon tea siden jeg har sett reklame om det fra London. Og det svarte til forventningene. Jeg bestilte en klassisk meny og min venninne og jeg fikk et etasjefat med fingersandwich, en fingersandwich med kokt egg og majones, en med laks, en med noe som ligner på skagensalat og en med skinke. Det var flere småkaker som var dekorative og smakte godt, det var en med pistasjnøttsmaksatt sukkerbunn og jordbærkrem, en sjokoladekake med krem, en sitronmakron og en med kjeksbunn og noe fromasjaktig jordbær. Jeg bestilte Jardin Bleu te med smak av rabarbra og jordbær, og man kunne få så mye te man ville, jeg drakk to kanner. Man kunne kjøpe te med ekstra god kvalitet til 49 kroner pr kanne. Men det er kanskje ikke nødvendig. På slutten av måltidet fikk vi nybakte, ferske og varme scones med clotted cream, jordbærmarmelade, appelsinmarmelade og honning. Jeg spiste scones med rosiner og clotted cream, det var veldig godt. Vi bestilte et glass god champagne hver. Afternoon tea er på lørdager, og det kan lønne seg å bestille bord, det gjorde vi.

Takk, monahelen2
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juni 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket, det er kjekt å lese at dere synes at Opus XVI' Afternoon Tea var i tråd med deres ønsker og forventninger og at dere hadde en finfin opplevelse hos oss.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake snart, sommerens forslag er weekend i egen by - vi serverer frokost a la carte og vår restaurant har mye godt & lokalt å by på - hjertelig velkommen!

Anmeldt 20. juni 2020

En utrolig fin lørdag formiddag med afternoon tea på Opus XVI. Nydelige omgivelser, god stemning og super service. Startet med ett glass sprudlende champagne, og så kom "oppsatsen" med lekre snitter, kaker og søtsaker på bordet. Te ble skjenket i løvtynne kopper! Vi nøt hvert minutt, og gleder oss allerede til neste besøk!!
Anbefales; både unge og eldre, kviner og menn! Dette er er utrolig bra.

Takk, Aase H
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. juni 2020

Kjære gjest, Aase H

Hjertelig takk for besøket og for nydelig tilbakemelding hvordan dere opplevde Afternoon Tea hos oss. Det gleder oss å lese at våre gjester trives så godt og setter pris på vår atmosfære, mat & service.

Vi håper å få ønske dere velkommen tilbake snart.

Riktig god sommer!

Anmeldt 10. juni 2020 via mobile enheter

Vi tilbrakte 2 netter på hotell Opus på vår Norgesferie rett etter gjenåpningen etter Covid 19. Alle våre forventninger ble innfridd og mer til. Fantastisk hyggelig vertsskap, nydelig klassisk hotell midt i hjertet av Bergen, flott rom, svært gode senger/sengetøy og særdeles god frokost! Et særdeles koselig familiehotell der alt er tipp topp. Anbefales på det varmeste!

Takk, Kjell E
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juni 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket, det er veldig hyggelig å lese at dere trives så godt hos oss på Opus XVI, Edvard Grieg Heritage Hotel.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake, det er mye kjekt å finne på i Bergen en lang weekend med både konserter og andre opplevelser & aktiviteter.

Vi ønsker dere en nydelig sommer.

Anmeldt 4. mars 2020

Vi hadde et fantastisk opphold på Opus XVI siste helgen i februar 2020.
Fra vi sjekket inn til vi sjekket ut var opplevelsene på hotellet av ypperste klasse.
I resepsjonen ble vi mottatt med et varmt smil og bra oppmerksomhet rundt våre behov og ønsker. Igjennom hele oppholdet ble vi tatt godt vare på av betjeningen, og servicen i restauranten under frokosten var meget bra. Og for en frokost!!! Det må være den beste hotellfrokosten jeg har opplevd, med egen meny for varmrettene som bl.a. kunne friste med Eggs Benedict, English Breakfast og French Toast. Alt var vakkert presentert og smakte fortreffelig. Interiøreret og atmosfæren er gjennomgående av topp klasse, og man føler seg rett og slett bortskjemt.
Til sist vil jeg få påpeke hvor fantastisk gode sengene var - såpass at vi nå vurderer å oppgradere sengen hjemme : )
Vi takker for en minneverdig opphold, og kommer gjerne tilbake!

Dato for oppholdet: februar 2020
Takk, tcsorlie
Grieg_BM, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. mars 2020

Kjære gjester, tcsorlie

Hjertelig takk for besøket og deres strålende omtale av Opus XVI, det er veldig kjekt å lese at dere trives så godt hos oss, Fornøyde gjester er det beste vi vet og vi setter stor pris på deres tilbakemelding, det er en glede å dele slik hyggelig og motiverende omtale med våre kollegaer.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake mange ganger.

Beste hilsen,
Britt & Alexander Grieg med team