2 personer ser på dette hotellet
Gratis avbestilling frem til 29.07.21
Orbitz.comUSD 278
eDreamsUSD 254
Anmeldt 22. juli 2020

Flott moderne og ærverdig hotell beliggende sentralt ved Bryggen i Bergen sentrum. Vi var en familie på 2 voksne og 2 barn med connecting-rooms som bodde en natt. Fin atmosfære og følte oss hjemme fra første stund. Rommene var stilfulle og flott dekorerte. Barna ønsket å være lengre da de fikk eget rom med stort og fint bad. Egne myke senger som de sovnet tvert i. Vennlig og serviceminded betjening hvor eierne med sine barn jobbet for fullt med sine ansatte i disse utfordrende Corona-tidene. Full respekt for den innsatsen de legger ned og kan absolutt anbefale dette hotellet som vi gjerne komme tilbake til.

1  Takk, omykle
Britt M Grieg, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. juli 2020

Kjære gjester,

Hjertelig takk for besøket og for så hyggelig tilbakemelding hvordan dere opplevde oppholdet hos oss, det er veldig kjekt å dele slik omtale med våre kollegaer. Det er veldig kjekt at både barn og voksne trivdes så godt og vi gleder oss til å ønske dere velkommen tilbake neste gang dere skal besøke Bergen.

Vi ønsker dere en fortsatt fin sommer.

Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Vi bodde her 13-15 juli i et superior rom og er så fornøyde.
Et supert Hotel med gode senger og fin atmosfære. Befriende med alacarte frokost med så godt utvalg , og av lokale råvarer! Deilige med den oppmerksomme betjeningen som passer på at man har det man trenger vi så også at Opus har unge lærlinger, noe vi synes er viktig.
Håper at frokostbuffet ikke kommer til å bli innført på dette lekre hotellet.
Anbefaler alle som ønsker kvalitet å bo på Opus

Takk, 386trineh

Kjære gjester

Hjertelig takk for at dere valgte å bo hos oss på Opus XVI da dere besøkte Bergen, det er veldig kjekt å lese at dere trivdes så godt og setter pris på så mange elementer ved hotellet.

Vi ønsker der en riktig fin sommer og håper vi vil å gleden av å ønske dere velkommen tilbake snart, følge gjerne med på våre nettsider for forskjellige pakke tilbud og weekend opphold.

Anmeldt 19. juli 2020

Har akkurat tilbrakt tre fantastiske netter på Opus XVI med min familie og kunne ikke vært mer fornøyd med valg av hotell. Hotellet har perfekt beliggenhet midt i sentrum. Rommet var veldig komfortabelt, rent, stille, god luft, gode senger og hadde en velutstyrt minibar med nespressomaskin. Servicen på hotellet var helt tipp-topp, hyggelig, hjelpsom og vennlig. Dette er et hotell vi gjerne kommer tilbake til!

Takk, Lorents
Britt M Grieg, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket og for den superfine tilbakemeldingen. Det gleder oss å lese at dere trives så godt hos oss, og vi håper vi vil få gleden av å ønske dere velkommen tilbake snart.
Følg gjerne med på våre nettsider for weekend pakker og andre pakke-avtaler.

Hjertelig velkommen!

Anmeldt 3. juli 2020

Vi var så heldige å bo på dette flotte hotellet i 2 netter og allerede ved innsjekkingen merket vi den gode atmosfæren og vennligheten som gjennomstrømmet hele hotellet, og alle de ansatte vi var i kontakt med. Rommet var nydelig med fantastisk gode senger og høy grad av comfort. Vi bestilte bord i hotellets restaurant til kvelden og det skulle vise seg å være et særdeles godt valg. I tillegg til nydelig mat og vin, hadde vi en utrolig kunnskapsrik og hyggelig kelner som heter Glenn. Det ble en særdeles flott kveld, mye takket være Glenn og hans kjennskap til mat og vin.
Det å starte dagen med frokost på Opus XVI, er med på å gjøre den til en meget god dag. A la Carte til frokost i tillegg til vanlig kontinental frokost samt meget hyggelig og serviceminded betjening gjorde dette til en fantastisk god start på dagen. Tusen takk for oss til et fantastisk hyggelig vertskap. Vi kommer garantert tilbake.

Romtips: Rom 212 kan absolutt anbefales.
Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, RuthM815
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. juli 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket og for at dere valgte Opus XVI da dere besøkte Bergen Det er veldig kjekt å lese at dere trives så godt, det er alltid kjekt å dele hyggelige tilbakemeldinger med våre kollegaer.

Det er fint å lese at dere benyttet hotellets restaurant både til middag og frokost og at både service og mat falt i smak.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake, en weekend i Bergen er absolutt å anbefale, se gjerne våre nettside for pakke-tilbud på både gourmetweekend og Afternoon Tea

I mellomtiden ønsker vi dere en super sommer.

Anmeldt 28. juni 2020

Jeg har drømt om å gå på Afternoon tea siden jeg har sett reklame om det fra London. Og det svarte til forventningene. Jeg bestilte en klassisk meny og min venninne og jeg fikk et etasjefat med fingersandwich, en fingersandwich med kokt egg og majones, en med laks, en med noe som ligner på skagensalat og en med skinke. Det var flere småkaker som var dekorative og smakte godt, det var en med pistasjnøttsmaksatt sukkerbunn og jordbærkrem, en sjokoladekake med krem, en sitronmakron og en med kjeksbunn og noe fromasjaktig jordbær. Jeg bestilte Jardin Bleu te med smak av rabarbra og jordbær, og man kunne få så mye te man ville, jeg drakk to kanner. Man kunne kjøpe te med ekstra god kvalitet til 49 kroner pr kanne. Men det er kanskje ikke nødvendig. På slutten av måltidet fikk vi nybakte, ferske og varme scones med clotted cream, jordbærmarmelade, appelsinmarmelade og honning. Jeg spiste scones med rosiner og clotted cream, det var veldig godt. Vi bestilte et glass god champagne hver. Afternoon tea er på lørdager, og det kan lønne seg å bestille bord, det gjorde vi.

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, monahelen2
BMG14, Owner på Opus XVI, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juni 2020

Kjære gjester

Hjertelig takk for besøket, det er kjekt å lese at dere synes at Opus XVI' Afternoon Tea var i tråd med deres ønsker og forventninger og at dere hadde en finfin opplevelse hos oss.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake snart, sommerens forslag er weekend i egen by - vi serverer frokost a la carte og vår restaurant har mye godt & lokalt å by på - hjertelig velkommen!