“Fantastisk.”

Vurdert som nr. 69 av 470 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse med eksemplarisk service. Hadde prestert å booke feil resturant - men fikk superfint bord med enda bedre service. Beste pizza og pasta jeg har hatt på leeenge!

2  Takk, johannebf
erlendth, Eier på Villani Skostredet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2021

Hei Johanne!

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, det setter vi stor pris på!

Velkommen tilbake :)

Mvh Erlend // Villani

Anmeldt 13. juli 2021

To gjester i følget vårt hadde cøliaki, meg selv inkludert. Da vi skulle bestille fikk vi beskjed om at de ikke kunne tilby *noe som helst* glutenfritt. Dette ble sagt i en frekk og tilforlatelig tone, hvorpå servitøren forventet at vi skulle bestille noe likevel. Det kunne vi selvsagt ikke, så det endte med at vi måtte finne et annet spisested. Cøliaki er en autoimmun sykdom, og at glutenfrie alternativer blir behandlet som en motegreie som en restaurant bare kan velge å la være å tilby er svært provoserende, særlig når dette blir møtt med enormt lav kunnskap og en svært frekk tone.

Tidligere i vår var jeg også på villani, da var alternativene jeg ble tilbudt salat og et par av pastarettene. To ulike kelnere gav motstridende beskjeder om innholdet i risottoen, hvor beskjedene var motstridende med allergimerkingen i menyen. Dette vitner om en svært lav forståelse og kunnskap om allergier hos servitørene.

Anbefales absolutt ikke for cøliakere og allergikere. Dette er svært synd, da dette egentlig er et veldig koselig spisested.

1  Takk, crovar
erlendth, Kundeansvarlig på Villani Skostredet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2021

Hei Christina!

Takk for at dere tok turen til vår restaurant i Skostredet. Beklager det negative inntrykket dere satt igjen med. Dessverre er det slik at vi for tiden utbedrer kjøkkenet vårt, og har måttet midlertidig (!) fjerne glutenfri pasta fra menyen grunnet ekstremt høy trafikk hos oss. Pizza har vi aldri servert glutenfritt fordi det ikke er et produkt kjøkkenet vårt er komfortabel med å servere, grunnet kvalitetsgaranti på smak vi prøver å opprettholde i vår matservering.

Vi har allikevel flere gode alternativer; 2 salater, flere forretter; vitello tonnato og caprese, hovedretter som lamme-karré og ytrefilet, risotto, desserter, etc. Alle allergener er oppført under alle retter i menyen.

Om ingen av disse alternativene faller i smak er det dessverre ikke så mye mer vi kan by glutenallergikere på for øyeblikket. Vi ønsker at allergikere skal føle seg velkomne og ivaretatt hos oss, men midt i sommer-striden er det dessverre begrenset hva man har kapasitet til. Det er veldig få restauranter som har like utbredt meny for allergikere som de har ikke-allergikere, og vi ber om forståelse for dette.

Servitørens mangel på imøtekommende forslag beklager vi for, man skal selvsagt kunne forvente gode, glutenfrie anbefalinger når man spør om det. Dette tar vi med oss videre.

Beklager den kjipe opplevelsen, og takk for besøket!

Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Veldig fin beliggenhet, nydelig mat! Vi spiste pasta med sopp. Rask servering av maten.
Servicen utover det å ta bestilling av mat, og servering av den - var meget dårlig. Ble ikke fulgt opp på verken matopplevelse eller påfyll av drikke.
I tillegg godtar de røyking i uteserveringen noe som ga opplevelsen for vår en kraftig nedtur.
Skjerp servicen og restauranten hadde vært en 10’er.
Røyk er forresten ut.

Takk, Melineme1
Evangelos K, Owner på Villani Skostredet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2021

Hei!

Hjertelig takk for din tilbakemelding! Vi tar med oss kommentarene både negative og positive videre internt.

Nå det kommer til røyking ute så er det tillatt å røyke kun i et lite del av uteservering og vi informerer alle som sitter ute om at de får bord i "røyk sonen " eventuelt. Stedet hvor røyking er tillatt tilsvarer 1/5 del av uteservicen så det er god plass ellers ute i røykfritt sone.

Allikevel vi takker for besøket så ønsker vi dere hjertelig velkommen tilbake!

Venlig hilsen

Anmeldt 23. juni 2021

God mat, og rask servering. Grei betjening og brukbare priser. Favoritten blant pizza er Gorgonzola, som var kjempe. Ølet smakte godt.

Takk, KjellH_11
Evangelos K, Ιδιοκτήτης på Villani Skostredet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2021

Hei,

Mange takk for din tilbakemelding, vi sitter stor pris på det

Hjertelig velkommen tilbake.

Venlig hilsen,

Anmeldt 23. juni 2021

Fine omgivelser.Gledet oss til pizzan.Skuffelse.Smakløs og seig pizza deig.Porchetta er vel noe annent enn kokt skinke.Beste var Bellini Spritz.

Takk, MaBiKrLa

Hei,

Mange takk for din tilbakemelding.

Hvis dere har lest i menyen så Villani tilbyr en helt annerledes Pizza, altså ekte Napolitansk pizza. Den skal være "seig" og juicy! Og aldri tørr og crispy. Porchetta er også et produkt som skal ha ellers mild smak, men gjerne fyldig og litt annerledes enn skinke.

Ønsker dere velkommen så tenker jeg at dere kan eventuelt prøve en av våre Røde Pizza tipser gjerne om Diavola, den er favoritt blant kunder og oss ansatte

Mange takk for besøket igjen og hjertelig velkommen tilbake.

Venlig hilsen

Reisende som så på Villani Skostredet, så også på

Har du vært i Villani Skostredet? Del dine erfaringer!