“Magisk kveld med nydelig mat og god drikke”
Anmeldelse av Spisekroken

Spisekroken
Vurdert som nr. 10 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Velkommen til Spisekroken! Spisekroken ønsker deg og dine gjester velkommen til en hyggelig kveld med god mat og drikke i varme og hjemmekoselige lokaler. Menyen vår endres ofte og vi henter våre råvarer fra dyktige norske leverandører.
Anmeldt 28. juli 2021

Vi var to par som besøkte restauranten for en uke siden. Vi spiste en nydelig 5-retter med utsøkt kvalitet, gode smaker og dertil elegant tilberedt.
De ulike viner matchet måltidet fortreffelig.
Når man i tillegg får slik prima service og trives sammen som venner, blir/ble kvelden magisk.

1  Takk, rolfhugoh

Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Denne restauranten ligger i et koselig strøk i Bergen og er ikke bare allergivennlig men også 10/10 smaksvis. De har er stort antall vin alternativer som er matchet 100% til maten.
Servitørene er meget hyggelige og dyktige. Hit kommer vi gjerne igjen.
Det var nesten så jeg ikke ville spise den siste dessert retten, for da ville måltidet snart være over.

Takk, 878kain
Anmeldt 12. juli 2021

Besøkte spisekroken i anledning gullbrullupsdag til mine foreldre. Sjølve atmosfæren og plassen var meget tiltalande og det var god stemning i lokalet. Vi bestilte trippelmeny og ein vegetar middag. Maten var flott dandert med spanande smakar. Minus for lunka suppe som var del av forrett, og lite smak på kalvekjøttet. Deler av kjøttet var mørt, men det var også deler av kjøttet som var seigt og noko tørt. Sosen var smaklaus. Vegetarmiddag var fersk med god tilbereding og friske ingrediensar. Desserten var høgdepunktet under heile menyen. Her bestilte vi også kaffi og spurte etter fløyte til kaffien. Melka var gamal og delte seg i kaffien, tydeleg synleg i kaffien. Poengterte dette til servitør som gjekk ut for å sjekke. Fekk ny kaffi til alle fire. Servitørene var tydeleg travle og ein kjende på at ein nærmast plaga dei når eg skulle spørre om noko. Ingen beklagelse om at melka var gamal, berre ei rask ombytting der ein kan kjenne at servitørene er irriterte på det som skjer.
Dette trekker ned på heile opplevelsen og ein kjenner seg i vegen. Ein forstår at det er eit arbeidspress på slike plassar, men ein forventar at personalet har fokus på service når ein betalar dyrt for maten og opplevelsen.
Alt i alt ein fin plass, men kjem ikkje til å reise her igjen verken for maten eller plassen. Midt på treet opplevelsesmessig.

2  Takk, Peach2006
Anmeldt 3. juli 2021 via mobile enheter

Prøvde 3-retteren her sommeren 21. Det må jeg si; en meget god opplevelse. Det lå ann til en fantastisk opplevelse og 5/5, men det må trekkes for varm rødvin. Kommer tilbake til det.

Vi ble overrasket over hvor lite lokalet var. Men dette var en positiv overraskelse, og restauranten minner litt om en intim restaurant i Paris eller Roma. Eller Madrid eller Athen for den saks skyld. Vi ble tatt godt mot av en hyggelig servitør, som hadde god kontroll på menyen. Ikke en særegen prestasjon i seg selv, for den er ganske kort. Men hun hadde god kontroll på ulike retter og drikke som passet til.

Vi valgte som sagt 3-retteren. Tre små hovedretter med tilhørende cider fra Hardanger. Spesielt fiskesuppen var fortreffelig. Deretter kortreist kalv; entrecôte og kjake som var veldig god. En meget god Cabernet Franc fra Loire som passet godt til. Men her kommer men'et; den var alt for varm. Sikkert 22-23 grader som betyr at alkoholen blir for fremtredende. Servitøren oppga at de ikke hadde nok kjølekapasitet, og at skapene måtte prioriteres til hvitvin. Ok, men jeg observerte et eget vinskap med rødvin innstilt på 15 grader.. Til dessert ble det servert tre fine små retter med utmerket dessertvin til.

Alt i alt en meget god opplevelse, selv om temperaturen på rødvinen trekker litt ned. Det er en OK pris på pakken også, noe som gjør dette til en god helhetskarakter.

1  Takk, Preben Thaur G
Anmeldt 20. juni 2021 via mobile enheter

3-retteren. Nydelig meny med 3 forretter og 3 desserter. Kalv til hovedrett. Vinpakke.
Spennende å prøve forskjellige retter. Alt var helt perfekt!

Dato for besøk: mai 2021
Takk, 109KarlS

Reisende som så på Spisekroken, så også på

Har du vært i Spisekroken? Del dine erfaringer!