“Supert sted”

Vurdert som nr. 13 av 435 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 1. oktober 2018 via mobile enheter

Utrolig flott sted som jeg gjerne kommer tilbake til. Hyggelige og flinke servitører og kokker. Vanvittig flott beliggenhet og nydelig mat. Definitivt verd prisen!

Takk, Nerod
Anita G, Bookingsjef på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. oktober 2018

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding på ditt besøk på Cornelius. Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning

Anmeldt 24. september 2018

Her hadde vi gleden av å ha en styremiddag. Flott båttur ut. Møtte grunder Alf, en herlig fyr som fortalte historien til denne flotte restauranten. Et unikt sted. En god tre retter med kamskjell, lange, halibut og dessert. Grunnen til at det ikke ble en sekser var at forretten var lunken og vinen begrenset. Men et besøk i den flotte vinkjelleren forteller jo at de5 her er mange store viner. Absolutt verdt et besøk !

Dato for besøk: februar 2018
1  Takk, herbjorn
Anmeldt 24. september 2018 via mobile enheter

Et fantastisk sted med kjempegod mat , nesten et must å få med seg hvis man er i Bergen ,spesialist på fisk, men har andre gode retter også

Dato for besøk: oktober 2017
Takk, Laila K

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding på ditt besøk på Cornelius. Ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning

Anmeldt 24. september 2018 via mobile enheter

Dette er en perle med deilig sjømat. Vurderer du å dra dit, ikke vurder, bare dra dit. Du vil ikke angre. Helt topp.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, Joakim Moe R

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en annen anledning

Anmeldt 17. september 2018 via mobile enheter

Stappfullt. Veldig mange mennesker på liten plass, og støynivået gjorde det veldig vanskelig å føre samtale med andre enn den nærmeste. Tydeligvis veldig travel kveld, og servitørene hadde lite tid til oss. Veldig mye glass på bordet, og feil info om hvilke som skulle brukes eller fjernes. Ganske forvirrende når vi skulle dele flasken i ulike glass. Seifilet som hovedrett var ikke noe høydepunkt. Forrett og dessert var ok.

Takk, Brit H

Takk for konstruktiv tilbakemelding, vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding på besøket ditt hos oss. Det er trist å lese at dere sitter igjen med en følelese at servitøren ikke hadde tid til dere. Vi tar dette videre til ledelsen, vi ønsker at alle våre gjester skal ha en følelese at de har blitt godt ivaretatt fra de ankommer Holmen til de reiser tilbake til Bergen. Håper vi kan ønske dere velkommen tilbake ved en annen anledning

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Bergen, Hordaland
Bergen, Hordaland

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!