“Fantastisk god mat”

Vurdert som nr. 13 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 2 uker siden

Unik opplevelse, utrolig god mat og atmosfære. Anbefales på det sterkeste. Kan ikke huske å ha smakt så god fisk noen gang.

Dato for besøk: juni 2019
Takk, tomeriks857

Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Det finnes ingen bedre sted nær Bergen for skalldyr og fisk enn Cornelius Sjømatrestaurant! Delikat servert og smakene er spennende, ny og innovativ. Det å ta en båttur ut til en øy er begynnelsen av reisen, når man kommer frem til restauranten en veldig fin opplevelse, også kommer maten :)

Dato for besøk: juni 2019
Takk, 461annettb
Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

En flott og sjarmerende fiskeresturant. Maten er lokal og utsøkt. Vi spiste en fem retters meny. Super.

Takk, else860
Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Vi tok båten frå Bergen og prøvde ein femrettar ein torsdag i mai. Menyen er artig og opplevinga med båttur og gastronomi i havgapet er unik. Seien i rett nummer tre stod ut og blir hugsa. Dessverre vart forretten med den mektige majonesen for dominerande sjølv for ein middelaldrarande mann som slett ikkje er redd for kaloriar. Den sørafrikanske kvitvinen dei anbefalte til menyen klarte seg fint. Men til over 3000 kroner kvelden, og 400 kroner per person berre i skyss, så ligg alltid djevelen i detaljane. Kvifor var det ikkje ein meny som også viste kva vin dei hadde per glass? Innan servitøren hadde sprunge fram og tilbake for å sjekke, slo vi oss til ro med flaska med kvitvin, sjølv om vi eigentleg ville ha litt boblande for å opne kvelden på rett vis. Koffeinfri kaffi var heller ikkje å oppdrive. Og svidd kål i hovedretten trekk ned sjølv om torsken var god. Stiller du til kamp i eliteserien forventar ein kontroll på detaljane. Så lykke til vidare. Konseptet er utsøkt!

1  Takk, 109terjeg
Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Cornelius ligg nydeleg til heilt ved sjøen. Maten er god og servicen like så, likevel reiste me her i frå utan å vere heilt nøgde. Det kostar å kose seg her, og då hadde me kanskje venta det vesle ekstra. Som at vinen me ville ha ikkje berre står på vinkartet, men er mulig å kjøpe og at det går an å få tak i koffeinfri kaffi. Men det som kom som den mest negative overraskelsen er at båtturen kostar 400 kr. Det bør ein enkelt få vite FØR ein tek turen, ikkje som ein overraskelse på rekninga. Men gjengen som jobbar her vil me gje ein stor honnør, godt humør i alle ledd.

Takk, Berremeg

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!