“Fantastisk opplevelse”

Vurdert som nr. 20 av 475 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Helt fantastisk opplevelse. Fra vi kom til vi dro. Maten ble presentert på en fin og delikat måte. Anbefales alle.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Silje T

Anmeldt 2 uker siden

Vi bestilte lunsjmeny med shuttle fra Bergen brygge kvelden før, og fikk bord.
Overfarten tok ca 25 min med en super hyggelig skipper, vært turen allerede.
Vi blir mottatt av 6 hyggelige servitører som sjekker oss inn og tildeler bord, før en vert forklarer litt om lunsjen, og vi blir servert drikke.
Suppen av kokte skalldyr, med rot grønnsaker, sei og kreps, var en smaksbombe av de sjeldne, og sammen med en 7F Fløien, ble det magisk :-):-).
Hovedretten: Breiflabb av den perfekte sorten, med potet, hollandaisesaus og bakt blomkål var helt nydelig, ingen smaksbombe, men så voldsom perfekt i smak og konsistens.
Dessert var enkelt med kaffe og is ,med bær, som passet perfekt.

Dette må oppleves av sjømatelskere

Takk, Steinar J
Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Vi var ca 20 kollegaer som hadde en fantastisk bått tur til Cornelius: Været var nydelig og humøret på topp da vi ankom Cornelius.

Vi ble anvist en kelner, og fikk en velkomst drikk.
Kelneren var hyggelig , snakket om øyen. Men på engelsk . De øvrige kelnerne snakket heller ikke norsk?
Vi hadde valgt en 3 retter:
Forretten var nydelig: Men 2 av kollegaene våre fikk vondt i tennene , da de tygget krabbeskjell.
Dette ble nevnt , og ble nesten avist da de hadde sjekket alt..

Hovedretten var fisk, jeg trodde det personlig det var lyr. Men etterhvert kom kokken og fortalte at det var Torsk:
Synest det er proft at kokker kommer ut og presenterer seg, og jeg likte at han var ung.
Men når flere av kollegaene klaget på rå fisk , og fikk nye retter , mistet jeg respekten. Min rett var ok, men ikke noe mer.

Kom noe kelnere og prøvde hele tiden å selge alkohol: 130kr for 0,33 øl i boks .
Desserten var god, men kom når jeg trodde de hadde glemt oss.

Oppsummering :
Det virket som om det var en yrkesskole som hadde praksis denne dagen , men manglet læreren.

Takk, sharan2002v
Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Vi tok båt fra Bryggen nedenfor SAShotellet i Bergen og ankom denne perlen av en restaurant ca 20 min senere. Vi ble møtt av eieren,(en blanding av Lothepus og Helge Jordal), som holdt et meget fornøyelig foredrag om kamskjell. Maten og drikken holdt samme høye klasse som de ansatte. Totalt terningkast 19!

Takk, hermoda
Anmeldt 5 uker siden via mobile enheter

God mat, men betjeningen må se behov til kundene når det gjelder å tilby drikke. Når en tar vekk glass uten å spørre om en vil ha påfyll,! Her kunne betjeningen gjøre en bedre jobb.

Takk, tored877

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!