“Ikke verdt prisen”

Vurdert som nr. 23 av 487 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 12. juli 2019 via mobile enheter

Nydelig beliggenhet, middelmådig mat og latterlig dårlig service. Laksetartaren var nydelig, men øvrige retter var i beste fall uinspirerte. Vinglass og rettet ble slengt på bordet uten noen beskrivelse. Da vi ba om at døren ble lukket da det ble kaldt på kvelden, ble vi forklart at den måtte stå åpen pga ventilasjonen. Den stivt prisede vinpakke inkluderte 1 dl øl til hovedretten... Kommer neppe hit igjen med det første. Turistfelle.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, TrailBlazer464488
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Vi setter pris på din tilbakemelding, selv om det er trist å lese at besøket ikke stod til forventningene. Konstruktiv kritikk er viktig for oss for å kunne utvikle og forbedre oss.Vi følger opp de punktene du påpeker for å forhindre at dette skjer igjen. Takker så mye for at du har tatt deg tid.

Anmeldt 3. juli 2019 via mobile enheter

En sjelden soldag i juni en fredag ettermiddag var vi to familier og besøkte Cornelius. Det var mye gjester og stort trykk, vi fikk bord etter litt venting. Det var mye kelnere på jobb, men virket til å være noe dårlig organisert og lite effektivt. Vi hadde 3 ulike kelnere på vårt bord hvorav en var helt ny uten kjennskap til meny og servering mm. Det vi opplevde som litt spesielt var at det var ingen meny. Vi fikk tilbud om 3 eller 5 retters med fisk og sjømat. Det var ingen avklaring på hva man fikk servert, det ble fortalt at det var opp til hva som var tilgjengelig på kjøkkenet. Videre la vi merke til at man ikke opplyste om priser på rettene, dette burde være en selvfølge hvis man ikke har meny ? Noen i vårt følge foretrekker kjøtt, etter litt spørsmål fikk vi vite at man kunne få en 3 retter med kjøtt. Vi ønsket også ferske reker , kamskjell og krabbeklør, det var igjen utsolgt ! Dette til tross for at vi var knapt 90 min etter åpning. Dette har vi opplevd ved flere anledninger tidligere sommre på Cornelius, kanskje vanskelig å planlegge, dog bør en sjømatekspert kunne ha denne tyve ferske råvarer tilgjengelig.
Fra bestilling gikk det 1 time før mat ble servert. Drikke ble bestilt og vi måtte purre etter 15 min om hvorfor drikke ikke var servert. Matopplevelse i vår gruppe var at det var helt greit, dessverre levde ikke Cornelius opp til våre forventinger denne gang, men pluss for særpreg og fin lokasjon. Vi vil nok prøve en annen gang, for båtturister er Bekkjarvik og Cornelius to foretrukne fine steder. God sommer !

Dato for besøk: juli 2019
1  Takk, JTLiseth

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på din konstruktive og grundige tilbakemelding, selv om det var veldig leit å lese om deres opplevelse av Cornelius. Her er det tydelig at vi ikke har levert den standaren vi står for. Konstruktiv kritikk er viktig for oss for å kunne utvikle og forbedre oss. Vi følger opp de punktene du påpeker for å forhindre at dette skjer igjen. Takker så mye for at du har tatt deg tid. Vi håper at vi får anledning til å ønske dere velkommen tilbake for en forbedret opplevelse ved neste anledning.

Anmeldt 2. juli 2019 via mobile enheter

Helt fantastisk opplevelse. Fra vi kom til vi dro. Maten ble presentert på en fin og delikat måte. Anbefales alle.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Silje T

Hei Silje,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det gleder oss å høre at du setter pris på det vi driver meg. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Hjertelig hilsen fra gjengen på Holmen

Anmeldt 1. juli 2019

Vi bestilte lunsjmeny med shuttle fra Bergen brygge kvelden før, og fikk bord.
Overfarten tok ca 25 min med en super hyggelig skipper, vært turen allerede.
Vi blir mottatt av 6 hyggelige servitører som sjekker oss inn og tildeler bord, før en vert forklarer litt om lunsjen, og vi blir servert drikke.
Suppen av kokte skalldyr, med rot grønnsaker, sei og kreps, var en smaksbombe av de sjeldne, og sammen med en 7F Fløien, ble det magisk :-):-).
Hovedretten: Breiflabb av den perfekte sorten, med potet, hollandaisesaus og bakt blomkål var helt nydelig, ingen smaksbombe, men så voldsom perfekt i smak og konsistens.
Dessert var enkelt med kaffe og is ,med bær, som passet perfekt.

Dette må oppleves av sjømatelskere

Dato for besøk: juni 2019
Takk, Steinar J

Kjære Steinar,

TUSEN takk for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å lese at dere var så fornøyd med besøket på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Anmeldt 29. juni 2019 via mobile enheter

Vi var ca 20 kollegaer som hadde en fantastisk bått tur til Cornelius: Været var nydelig og humøret på topp da vi ankom Cornelius.

Vi ble anvist en kelner, og fikk en velkomst drikk.
Kelneren var hyggelig , snakket om øyen. Men på engelsk . De øvrige kelnerne snakket heller ikke norsk?
Vi hadde valgt en 3 retter:
Forretten var nydelig: Men 2 av kollegaene våre fikk vondt i tennene , da de tygget krabbeskjell.
Dette ble nevnt , og ble nesten avist da de hadde sjekket alt..

Hovedretten var fisk, jeg trodde det personlig det var lyr. Men etterhvert kom kokken og fortalte at det var Torsk:
Synest det er proft at kokker kommer ut og presenterer seg, og jeg likte at han var ung.
Men når flere av kollegaene klaget på rå fisk , og fikk nye retter , mistet jeg respekten. Min rett var ok, men ikke noe mer.

Kom noe kelnere og prøvde hele tiden å selge alkohol: 130kr for 0,33 øl i boks .
Desserten var god, men kom når jeg trodde de hadde glemt oss.

Oppsummering :
Det virket som om det var en yrkesskole som hadde praksis denne dagen , men manglet læreren.

Dato for besøk: juni 2019
Takk, sharan2002v

Kjære Sharan,

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!