“Alt her gir ikke mindre enn sprudlende glede”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 23 av 487 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

Det var en fantastisk opplevelse allerede fra vi gikk på båten som tok oss til restauranten. Alle var imøtekommende og maten var fantastisk. Det var avslappende og spennende å vente på hva som kom ut kjøkkenet. Dette er en tur jeg uten tvil tar igjen

Takk, othilierl
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Vi takker for hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en fantastisk opplevelse ute hos oss på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen,
Teamet på Cornelius

Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Hadde store forventninger og de ble så absolutt innfridd. Gikk fra restauranten mett og god og med et smil om munnen . Vi bestilte metrologisk meny men oppgraderte til Corneliusplett. Maten var nydelig og drikken var god.
Skal jeg trekke ned på noe så var det prisen på vinen. Har man 8000 viner i kjelleren, så trenger ikke en flaske til 300kr på polet koste 850kr i restauranten .
Vil absolutt anbefale Cornelius til de som elsker sjømat. Bedre plass finnes ikke i Bergen eller omegn.

Takk, Maps365209

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det gleder oss å høre at besøket på Holmen stod til forventningene. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Cornelius.

Anmeldt 21. juli 2019

Dessverre ble møtet med Cornelius veldig dårlig. Vi ble møtt av at restauranten ikke hadde fått med seg vår reservasjon, dette ble fikset ganske kjapt, men det ble en dårlig start for besøket.

Siden vår reservasjon var borte, måtte jeg tre ganger forklare vår servitør om allergier ved bordet samt at vi skulle ha 3 retters.

Forretten var ok, men jeg fikk en plast bit i maten.

Hovedretten var meget god, forrett og dessert var middelmådig.

Som plaster på såret for rot med reservasjon og plast i maten fikk vi et glass champagne og et mini foredrag av eier. Når regningen for et bord med 5 stk ender på 10.000 kr og man kun får et glass champagne som kompensasjon synes jeg dette er for dårlig.

Dato for besøk: mai 2019
Takk, Ida Therese J

Kjære Therese,

Vi setter stor pris på din konstruktive og grundige tilbakemelding, selv om det var veldig leit å lese om deres opplevelse av Cornelius. Her er det tydelig at vi ikke har levert den standaren vi står for. Konstruktiv kritikk er viktig for oss for å kunne utvikle og forbedre oss. Vi følger opp de punktene du påpeker for å forhindre at dette skjer igjen. Takker så mye for at du har tatt deg tid.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius.

Anmeldt 17. juli 2019 via mobile enheter

Full pakke på en nydelig sommerdag i Bergen!
Cornelius leverer som forventet. Vi ble hentet med båt kl18:00 i byen. 4timer senere er det en pappa og to fornøyde tenåringer som har spist opp all mat med et stort smil.
At vi kunne se på de levende råvarene før og etterpå var flott. Solnedgangen over Sotra er verdt å få med seg..

Takk, hp_kill

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og det gleder oss å høre at dere alle - tenåringene inkludert - var så fornøyd med besøket hos oss på Holmen. Hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen,
Gjengen på Cornelius

Anmeldt 12. juli 2019 via mobile enheter

Nydelig beliggenhet, middelmådig mat og latterlig dårlig service. Laksetartaren var nydelig, men øvrige retter var i beste fall uinspirerte. Vinglass og rettet ble slengt på bordet uten noen beskrivelse. Da vi ba om at døren ble lukket da det ble kaldt på kvelden, ble vi forklart at den måtte stå åpen pga ventilasjonen. Den stivt prisede vinpakke inkluderte 1 dl øl til hovedretten... Kommer neppe hit igjen med det første. Turistfelle.

Takk, TrailBlazer464488

Vi setter pris på din tilbakemelding, selv om det er trist å lese at besøket ikke stod til forventningene. Konstruktiv kritikk er viktig for oss for å kunne utvikle og forbedre oss.Vi følger opp de punktene du påpeker for å forhindre at dette skjer igjen. Takker så mye for at du har tatt deg tid.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!