“Fantastisk opplevelse. ”

Vurdert som nr. 23 av 487 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Cornelius på holmen er unikt i Bergen. Beliggenhet, fersk sjømat, kunnskapsrikt personale. De tar seg godt betalt, men det må de nesten for å opprettholde og utvikle et slikt unikt sted.

Takk, Sunhomes
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og det gleder oss å høre at dere var fornøyd med besøket. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Gjengen på Holmen

Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Vi var en liten gruppe som skulle nyte en bedre lunsj her. Har vært her en gang før for noen år siden, og hadde da en flott opplevelse. Dessverre ble det ikke like bra denne gangen.

Servicen var hyggelig og vennlig, men veldig treg og fraværende. Da vi endelig skulle få bestille noe drikke til maten ble vi først spurt om hvilken type vin vi ønsket, neste spørsmål var om vi hadde noe «tak» på prisklassen hvorpå servitøren lurte på om taket var 1000 kr. Like etterpå kunne hun fortelle at de hadde viner opp til 10000 kr i vinkjelleren. Dette opplevdes ubehagelig og faktisk litt frekt, da vi overhodet ikke hadde tenkt å bruke så mye på en flaske vin til lunsj. Vi spurte om å få se vinkartet, og dette ble noe motvillig presentert. Vi fikk deretter ingen oppmerksomhet på 15-20 min. Endelig kom det en vennlig og kunnskapsrik vinkelner som kunne anbefale en kjempegod vin til en bra pris.

Fra vi satt oss ned til vi fikk servert forretten tok det ca 40-45 min. I denne perioden var det så å si umulig å få kontakt med servitøren. Maten var veldig god, dog ikke eksepsjonell. Det eneste som virkelig utmerket seg denne dagen var en fantastisk dessert. Jeg har sjelden smakt en bedre og mer innovativ variant av kortreiste, deilige råvarer. Men Cornelius har stort forbedringspotensiale for at jeg skal velge å komme hit igjen.

Dato for besøk: august 2019
Takk, Mrs_Magz

Jeg takker for hyggelig, grundig og konstruktiv tilbakemelding. Det er trist å lese at besøket ikke stod til forventningene denne gangen. Her er det tydelig at serveringen har vært forsinket, slik skal det ikke være. Jeg håper, og tror, at servitørens intensjon ikke har vært å være ubehagelig og frekk, men at denne situasjonen kanskje beror på kommunikasjonssvikt. Vi har hatt mer opplæring av nyansatte denne sommeren enn tidligere, og det har dessverre påvirket servicenivået en del enkelte dager. Dette jobber vi med, og vi er trygge på at vi løser dette på en grei måte. Uansett er det kjekt å lese at dere etterpå fik god hjelp av en av våre sommelierer.

Jeg setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Den er viktig for oss, og vi er trygge på at vi kommer i mål der vi nå har forbedringspotensial. Vi håper å kunne få ønske dere hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Hele teamet på Holmen

Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

Det var en fantastisk opplevelse allerede fra vi gikk på båten som tok oss til restauranten. Alle var imøtekommende og maten var fantastisk. Det var avslappende og spennende å vente på hva som kom ut kjøkkenet. Dette er en tur jeg uten tvil tar igjen

Dato for besøk: juli 2019
Takk, othilierl

Vi takker for hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en fantastisk opplevelse ute hos oss på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius

Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Hadde store forventninger og de ble så absolutt innfridd. Gikk fra restauranten mett og god og med et smil om munnen . Vi bestilte metrologisk meny men oppgraderte til Corneliusplett. Maten var nydelig og drikken var god.
Skal jeg trekke ned på noe så var det prisen på vinen. Har man 8000 viner i kjelleren, så trenger ikke en flaske til 300kr på polet koste 850kr i restauranten .
Vil absolutt anbefale Cornelius til de som elsker sjømat. Bedre plass finnes ikke i Bergen eller omegn.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, Maps365209

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det gleder oss å høre at besøket på Holmen stod til forventningene. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Cornelius.

Anmeldt 21. juli 2019

Dessverre ble møtet med Cornelius veldig dårlig. Vi ble møtt av at restauranten ikke hadde fått med seg vår reservasjon, dette ble fikset ganske kjapt, men det ble en dårlig start for besøket.

Siden vår reservasjon var borte, måtte jeg tre ganger forklare vår servitør om allergier ved bordet samt at vi skulle ha 3 retters.

Forretten var ok, men jeg fikk en plast bit i maten.

Hovedretten var meget god, forrett og dessert var middelmådig.

Som plaster på såret for rot med reservasjon og plast i maten fikk vi et glass champagne og et mini foredrag av eier. Når regningen for et bord med 5 stk ender på 10.000 kr og man kun får et glass champagne som kompensasjon synes jeg dette er for dårlig.

Dato for besøk: mai 2019
Takk, Ida Therese J

Kjære Therese,

Vi setter stor pris på din konstruktive og grundige tilbakemelding, selv om det var veldig leit å lese om deres opplevelse av Cornelius. Her er det tydelig at vi ikke har levert den standaren vi står for. Konstruktiv kritikk er viktig for oss for å kunne utvikle og forbedre oss. Vi følger opp de punktene du påpeker for å forhindre at dette skjer igjen. Takker så mye for at du har tatt deg tid.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!