“Fantastisk Kveld”

Vurdert som nr. 23 av 487 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Denne fredagen hoppet vi i båten etter vi hadde bestemt oss for å spise på Cornelius.
Kvelden ble kjempesuksess, med fantastisk service og nydelig mat. Det var virkelig travelt denne kvelden, men vi fikk likevel super oppvartning fra vi kom til vi gikk
Vi kommer snart tilbake!

Takk, 492knutp
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Kjære Knut,

Vi setter stor pris på hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en flott opplevelse på Holmen. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius

Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Fantastisk betjening og grei service men etter å ha besøkt stedet i årevis føler vi at meterologisk meny må fjernes og et menykart med priser må bli en del av opplevelsen. Føler at vi blir lurt av den måten det legges frem idag.
Det som serveres har ingenting med vær og vind å gjøre men en måte å bruke minst mulig kostnader på råvarer.

Takk, Sigurd W

Hei Sigurd,

Jeg setter stor pris på konstruktiv tilbakemelding, og det er svært hyggelig å lese at du setter pris på betjeningen. Konseptet med meteorologisk meny har selvsagt endret seg en del de senere årene, i takt med økt etterspørsel og eksplosjon i gjesteantall. Logistikken ved å drive på en holme gjør det krevende for oss å tilby a la carte meny, og vi har ikke lenger mulighet for å endre menyen daglig i takt med vær og vind (eller time for time med Bergens hyppige væromslag). Vi mener likevel at menyen er meteorologisk. Våre leverandører får til enhver tid bestilling på de råvarene de har som har høyest kvalitet. Vi bestiller f eks ikke en spesifikk fiskeart, men vi vil ha det beste de får inn, uavhengig av pris. Tilbehøret styres kanskje ikke lenger av dagens vær, men av sesong. Med lettere smaker sommermånedene, og mer kraft og tyngde på vinterstid. Ellers så jobber vi stadig med nye konsepter, og vårt siste tilskudd er RÅbar. Jeg håper jeg får anledning til å ønske deg velkommen tilbake for å prøve en RÅ sjømatopplevelse på Holmen.

Christina Bollmann
Daglig leder

Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Cornelius på holmen er unikt i Bergen. Beliggenhet, fersk sjømat, kunnskapsrikt personale. De tar seg godt betalt, men det må de nesten for å opprettholde og utvikle et slikt unikt sted.

Takk, Sunhomes

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og det gleder oss å høre at dere var fornøyd med besøket. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Gjengen på Holmen

Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Vi var en liten gruppe som skulle nyte en bedre lunsj her. Har vært her en gang før for noen år siden, og hadde da en flott opplevelse. Dessverre ble det ikke like bra denne gangen.

Servicen var hyggelig og vennlig, men veldig treg og fraværende. Da vi endelig skulle få bestille noe drikke til maten ble vi først spurt om hvilken type vin vi ønsket, neste spørsmål var om vi hadde noe «tak» på prisklassen hvorpå servitøren lurte på om taket var 1000 kr. Like etterpå kunne hun fortelle at de hadde viner opp til 10000 kr i vinkjelleren. Dette opplevdes ubehagelig og faktisk litt frekt, da vi overhodet ikke hadde tenkt å bruke så mye på en flaske vin til lunsj. Vi spurte om å få se vinkartet, og dette ble noe motvillig presentert. Vi fikk deretter ingen oppmerksomhet på 15-20 min. Endelig kom det en vennlig og kunnskapsrik vinkelner som kunne anbefale en kjempegod vin til en bra pris.

Fra vi satt oss ned til vi fikk servert forretten tok det ca 40-45 min. I denne perioden var det så å si umulig å få kontakt med servitøren. Maten var veldig god, dog ikke eksepsjonell. Det eneste som virkelig utmerket seg denne dagen var en fantastisk dessert. Jeg har sjelden smakt en bedre og mer innovativ variant av kortreiste, deilige råvarer. Men Cornelius har stort forbedringspotensiale for at jeg skal velge å komme hit igjen.

Takk, Mrs_Magz

Jeg takker for hyggelig, grundig og konstruktiv tilbakemelding. Det er trist å lese at besøket ikke stod til forventningene denne gangen. Her er det tydelig at serveringen har vært forsinket, slik skal det ikke være. Jeg håper, og tror, at servitørens intensjon ikke har vært å være ubehagelig og frekk, men at denne situasjonen kanskje beror på kommunikasjonssvikt. Vi har hatt mer opplæring av nyansatte denne sommeren enn tidligere, og det har dessverre påvirket servicenivået en del enkelte dager. Dette jobber vi med, og vi er trygge på at vi løser dette på en grei måte. Uansett er det kjekt å lese at dere etterpå fik god hjelp av en av våre sommelierer.

Jeg setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Den er viktig for oss, og vi er trygge på at vi kommer i mål der vi nå har forbedringspotensial. Vi håper å kunne få ønske dere hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Hele teamet på Holmen

Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

Det var en fantastisk opplevelse allerede fra vi gikk på båten som tok oss til restauranten. Alle var imøtekommende og maten var fantastisk. Det var avslappende og spennende å vente på hva som kom ut kjøkkenet. Dette er en tur jeg uten tvil tar igjen

Dato for besøk: juli 2019
Takk, othilierl

Vi takker for hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en fantastisk opplevelse ute hos oss på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!