“Fantastisk kveld”

Vurdert som nr. 24 av 486 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 1 uke siden via mobile enheter

Besøkte Cornelius den 2/9, og fikk Hanne som vår servitør. Hanne var veldig flink til å ta vare på oss som gjester, anbefalte knallgod vin til alle rettene og gjorde besøket ekstra hyggelig.
Maten bar preg av å være fersk og smakte helt fantastisk.
Vi spiste 5-retters og kommer garantert tilbake! Utrolig koselig å starte kvelden med en båttur, god stemning uten at det er for stivt og man føler seg skikkelig velkommen. Anbefales !

Dato for besøk: september 2019
Takk, sanneabrahamsen

Anmeldt 1 uke siden

En av de beste sjømat restauranter i Skandinavia. Ferskere fusk, skalldyr og skjell får en ikke. I tillegg til en fantastisk vinkjeller som er bygget på fjellet som går ned i sjøen.
Personalet er kunnskapsrike og service minded. Eieren er en ekte og sjarmerende hav cowboy.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, NinaH1462
Anmeldt 2 uker siden

Svert god mat og servise. Samt svært hyggelig servitører.
Å hyggelig atmosfære.
Samt at vi fikk en god omvisning ute og i vinkjeller, å dette var inntresant.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, edgarsorlie56
Anmeldt 2 uker siden

For meg er Cornelius sjømatrestaurant alltid førstevalget når jeg er ute etter en spesiell restaurantopplevelse sammen med kolleger, familie eller venner. Også denne gangen ble besøket en stor suksess. Stedet er en perle og båtturen til og fra er en trivelig måte å starte og avslutte kvelden på. Betjeningen er kunnskapsrik og profesjonell, men stemningen er likevel uformell og avslappet. Alltid like spennende å få servert lokal og tradisjonell mat med ny vri og ikke minst få presenter og servert nye smaker fra hav og land i nærområdet. Takk, Cornelius , som også denne gangen innfridde vår forventninger

Takk, Aslaug R
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2 uker siden

Kjære Aslaug,

Vi setter stor pris på hyggelig, og grundig, tilbakemelding. Det gleder oss å lese at besøket også denne gangen stod til, og kanskje overgikk, forventningene dine.Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Holmen

Anmeldt 3 uker siden

Flott skalldyrtallerken og veldig god fiskesuppe. Behagelig atmosfære og trivelige kelnere. Vinkelner var veldig trivelig og hjelpsom

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, ctjore
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3 uker siden

Kjære gjest,

Så hyggelig å høre at du var fornøyd med middagen din her! Takk for at du kom, og at du tok deg tid til å dele opplevelsen din. Jeg skal selvsagt videreformidle tilbakemeldingen din til restaurantsjef og sommelier. Håper å se deg igjen ved neste anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!