TripAdvisor

Vurdert som nr. 21 av 498 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 2 uker siden

Vi arrangerte selskap for forretningsforbindelser.
Det ble en super kveld med nydelige tilberedte retter, utsøkt mat og vin.
Alt ble lagt tilrette for oss etter våre behov og det ble også en god ramme rundt selskapet med fine lokaler, koselig utemiljø og hyggelig personell.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, smy498
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1 uke siden

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre! Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Holmen

Anmeldt 2 uker siden

En fantastisk opplevelse! Alt var perfekt fra vi ( 25 stk) ble hentet med båt på kaien i Bergen sentrum til vi ble fraktet tilbake igjen 10:30 samme kveld.
Hyggelig velkomst på holmen. Nydelig fem retters middag med vinpakke. Kunnskapsrike og hyggelige servitører geleidet oss gjennom et fantastisk måltid. Vi hadde også værgudene på vår side denne kvelden, stilt på sjøen og solnedgang. Da vi reiste tilbake til byen stod servitørene og vinket oss farvel på kaien.
For en kveld dette ble!
Tusen takk for oss!
Vi kommer helt klart igjen!

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, laila594

Kjære Laila,

Så hyggelig å høre at du var fornøyd med kvelden din på Cornelius! Takk for at dere kom, og at du tok deg tid til å dele opplevelsen din. Det gleder meg å lese at du setter pris på servicen fra våre dedikerte ansatte. Hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen,
Alle oss på Cornelius Sjømatrestaurant

Anmeldt 2 uker siden

Nydelig opplevelse og fantastisk mat og vin, supert foredrag av Alf Roar med bobler og masse latter.....
Vi kommer gjerne igjen!

Dato for besøk: april 2019
Takk, liv1965

Kjære Liv,

Vi takker for hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at besøket stod til - og kanskje også overgikk - forventningene dine. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen Alf Roar og resten av teamet på Holmen

Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Hele opplevelsen, båtturen,middagen, samtalen med Cornelius - helt fantastisk! Hadde en liten bryllupsmiddag her, nydelig mat, flinke og hyggelige servitører og herlig utsikt. Alt du får servert blir fisket opp rett ved. Helt vidunderlig

Dato for besøk: september 2019
Takk, Paleimpala

Kjære gjest,

Tusen takk for veldig flotte ord. Det gleder oss å lese at du var så fornøyd med besøket på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius Sjømatrestaurant

Anmeldt 2 uker siden

fantastisk kveld i fine omgivelser omgitt av et kunskapsrikt vertskap. Maten var helt fantastisk, har aldri spist så god og kortreist mat før.

Takk, pklu12

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg skal sørge for at kjøkkensjefen vår, Håkon, får lese alt det fine du hadde å si om maten deres. Håper å få ønske velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen,
Alle oss på Cornelius Sjømatrestaurant

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!