TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk

“Bursdags feiring på Holmen”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 17 av 501 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservater
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 4 uker siden

Itrolig fint sted, panorama utsikt fint og renslige toaletter God mat så hatten av til kokkene som var på jobb den kvelden,
Eneste Ulempen er egentlig ikke noe å klage på ettersom jeg vet vi blir høylytt når vi er på stigende rus men følget mitt følte seg ikke velkommen etter vi ble bedt om å dempe oss latteren vår er jo høy men virket ikke som de 2 andre gruppene som satt på samme lokalet ble ikke bedt om å dempe seg og de var jo litt høylytt de og etterhvert. Så ble vel det som ødelagte vår opplevelse

Takk, Christopher R
Restaurant_Bergen, General Manager på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1 uke siden

Kjære Christopher,

Vi takker for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere var fornøyd med maten og lokalene, selv om det er trist at totalopplevelsen ble preget av at dere ble bedt om å dempe dere. Jeg er dansk trygg på at det ble sagt i beste mening fra vår side, det kan ofte bli litt høylytt når vi har mange grupper i samme rom. Vi håper å kunne få ønske hjertelig velkommen også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Holmen

Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Et super koselig sted,ble tatt flott i mot .Maten va helt tipp topp ,utmerket service og hyggelig ansatte .over alt forventning .

Takk, Dicte190502

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre! Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Holmen

Anmeldt 17. desember 2019

Vi hadde en fantastisk førjulskveld på vakre Cornelius. Vi startet med et besøk i vinkjelleren, og her fikk vi mye info om de ulike valgmulighetene. Som alltid ble det servert 5 magiske retter. Hver rett blir presentert i forkant, og vi fikk de beste vinanbefalingene til rettene. Vi storkoste oss, og Cornelius er en restaurant som jeg anbefaler besøk hele året. Hver årstid har sin sjarm, og maten er alltid eventyrlig. Kjempe bra service.
Vi storkoste oss.

Takk, ToneBergen

Kjære Tone,

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding. Det betyr virkelig mye for oss når noen føler det på denne måten om restauranten vår, fordi det betyr at vi lykkes i vårt viktigste mål, og det er å glede gjestene våre fremfor alt. Tusen takk for besøket, og enda tusen ganger takk for en slik fantastisk anmeldelse! Vi håper å kunne ønske velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Holmen

Anmeldt 12. desember 2019

Flott båttur fra Bryggen til Cornelius på Holmen. Etter en litt uheldig mottagelse - i et halvfullt lokale ble vi tildelt bordet ved siden av inngangsdøren, og ble møtt med uvilje da vi ba om å få et annet bord, ble førsteinntrykket så til de grader rettet opp. Dyktige og hyggelige servitører, super mat som ble presentert av kokken med ansvaret for retten og morsom omvisning i vinkjelleren. Vi kommer tilbake - neste gang sommerstid.

Dato for besøk: november 2019
Takk, hannecappelen

Kjære Hanne,

Vi takker fot hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Jeg er glad for å lese at inntrykket ble rettet opp igjen etter en litt uheldig mottakelse. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake i sommer.

Teamet på Cornelius

Anmeldt 11. desember 2019

Utrolig flott opplevelse fra du går av båten til en får servert det flotte de har å by på.
Man får god informasjon om hva det er man får servert både i glasset og på tallerken.

Utsøkt mat og selv om man ikke er veldig glad i fisk smaker det himmelsk her!

Dato for besøk: september 2019
Takk, Kristian1983

Kjære Kristian,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å lese at dere var fornøyd med besøket ute hos oss på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Alle oss på Cornelius Sjømatrestaurant

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!