Tripadvisor

Vurdert som nr. 15 av 471 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Veldig god mat og dyktige servitører, men vi ble dessverre veldig skuffet over at vi ikke ble mette med tanke på prisen vi betalte.

Dato for besøk: oktober 2019
Takk, JoernThomassen

Anmeldt 2 uker siden

Båttur i varm båt en mørk januar kveld, spennede foredrag og smaksprøver i RåBar.
Veldig hyggelig, høflig og velforberdt betjening. Omvisning i vinkjeller. Avslutning av middagen perfekt timet med båten med retur til Bergen.
Alle som serviserte oss denne kvelden var veldig unge, men det gjorde ingenting. De var kjempeflinke. Takk for en fin kveld!
....om jeg skulle ønske meg noen jeg ikke fikk denne kvelden, var det en peis som brant hele tiden og ikke bare av og til....

Takk, monicasolberg
Anmeldt 3 uker siden

Hadde besøk fra USA som hadde hørt om Cornelius og ville prøve. Vi prøvde for første gang RÅbar, en hyggelig opplevelse som gav mersmak.. Interessant foredrag og spennende smaksprøver av ulike skjell. Den påfølgende 5 retters middag med vinpakke skuffet heller ikke, og ble fulgt opp med super service. Gjestene fra USA fikk til og med oppskrift på blåskjellene av kjøkkensjefen.

Takk, vkristiansen
Anmeldt 3 uker siden

Vi var samlet 16 voksne fra nær familie til en 3-retters meteorologisk lunch med RÅbar som første forrett - blir vel egentlig en 4-retters da :).
Vi ble tatt godt i mot på kaien i Alvøen og fraktet over til Holmen. Der ble vi enda bedre tatt i mot av en hyggelig ung dame fra Cornelius, som var vår vert resten av ettermiddagen.
Maten og vinen var utsøkt (dampede blåskjell, utmerket torsk og en smakfull dessert, alt presentert av en up and coming kokkelærling.
Anbefales til alle!!

1  Takk, stig19662018
Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

En opplevelse utenom det vanlige!
Vi ble møtt på kaien ved ankomst via båt fra Bergen, for et forfriskende glass prosecco (bestilt på forhånd).
Deretter ble vi vist til et bord med nydelig utsikt mot sjøen.
Menyen vi hadde bestilt var en femretters metrologisk meny men masse spennende smaker som hver og en ble introdusert av servitøren. Nydelig vin fulgte med til hver rett. (Vinpakke bestilt ved ankomst).
Alt i alt en fantastisk opplevelse med mye av det lille ekstra

Dato for besøk: august 2019
Takk, Bergen_i_mitt_hjerte
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Kjære gjest,

Så hyggelig å høre at dere var fornøyd med opplevelsen på Holmen! Takk for at dere kom, og for at dere tok dere tid til å dele opplevelsen deres. Hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen,
Alle oss på Cornelius Sjømatrestaurant

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!