Tripadvisor

Vurdert som nr. 16 av 424 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Ett fortreffelig måltid med utsøkte smaker. Denne kvelden ble en skikkelig smaksopplevelse fra sjøen med en utsøkt vinpakke. Gjestene vi hadde med oss denne kvelden var også storfornøyd med mat, drikke og opplevelsen det er å komme ut til Cornelius. Vi kommer snart igjen.

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, 492knutp

Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Vant et veddemål og det betydde helaften på Cornelius med venner. Vi bestilte metrologisk 5 retters og gledet oss veldig. Båtturen ut var helt super. Hyggelige folk ombord og en sjødyktig båt til tross for ruskevær.
Da vi kom frem på Holmen ble vi møtt av servitørene og følgt til bordet. Når vi hadde fått satt oss og hengt fra oss jakkene så begynte det. Vi satt i nesten 45 minutter før vi fikk oppmerksomhet fra servitørene. Da vi endelig fikk det så bestilte vi drikke og den kom straks der etter. Men serveringen lot vente på seg. Brødet kom på bordet rett før forrett nr 1. Maten i seg selv var ikke veldig spennende. Syns smakene var veldig enkle. Men kveldens høydepunkt var pannestekt kamskjell med bacon syltetøy. Skreien til hovedrett var egentlig litt kjedelig. Jeg hadde håpt på litt mer spennende smaker og spesielle sammensetninger. Til tross for de flotte lokalene og den imponerende vin-kjelleren så ble ikke Cornelius på Holmen den høydaren vi håpte på.

Dato for besøk: mars 2020
Takk, 972stinep
Anmeldt 24. februar 2020

Vi ble møtt av dyktige ansatte med lidenskap for yrket sitt, og som satt på utrolig mye kunnskap som de delte utover kvelden. Maten var over all forventning. Preget av en rolig og avslappet atmosfære. Vil absolutt komme tilbake en annen gang!

Dato for besøk: januar 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, Emiliero1011
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3 uker siden

Kjære Emilie,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en så flott opplevelse hos oss. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Holmen

Anmeldt 13. februar 2020

Vi ble hentet av Taxibåten på Brattholmen kai kl. 18.30.
Turen til Cornelius på Holmen var en av kveldens mange høydepunkter.
Mottagelsen av personellet ved restauranten var hjertelig og varm, og videre oppvartet de oss på en vennlig måte.
Maten og vinen var av en slik klasse at den ikke kan beskrives. Den må smakes.
Vi kommer tilbake :)

Dato for besøk: januar 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, roalddalsgard

Kjære Roald,

Så hyggelig å høre at du var fornøyd med middagen din her, Roald! VI takker så mye for besøket, og for at du tok deg tid til å dele opplevelsen din. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Holmen

Anmeldt 11. februar 2020 via mobile enheter

Veldig god mat og dyktige servitører, men vi ble dessverre veldig skuffet over at vi ikke ble mette med tanke på prisen vi betalte.

Dato for besøk: oktober 2019
Takk, JoernThomassen

Kjære Jørn,

Vi takker for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det er leit å lese at dere ikke ble mette av det som ble servert. Det er svært viktig for oss å servere gode porsjoner, så her må vi rett og slett evaluere hva som kan ha skjedd denne kvelden. Tusen takk for at du gjorde oss oppmerksom på det. Vi håper at vi får anledning til å ønske velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med vennlig hilsen teamet på Cornelius

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!