“Fantastisk måltid”

Vurdert som nr. 14 av 452 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 13. juli 2020

Ypperlig service og vakre omgivelser. Vi spiste en nydelig 5 retters meny med perfekt tilpasset vin! Anbefales på det sterkeste!

Takk, 591heged

Anmeldt 13. juli 2020

Var her med venner og spiste flere retter. Forretten med diverse sjømat var fantastisk, men hovedretten med Brosme var veldig liten. Fikk noe "mellomrett" som var grillet kål, denne smakte lite.

Har hørt mye om Cornelius og var også innom for flere år siden. Var fornøyd da, men ikke så fornøyd nå. Det som var godt var veldig godt, men det var små porsjoner og betjening som ikke var veldig observante. Vi gikk tom for drikke flere ganger, og her hadde dere fint fått enda høyere omsetning ved å være litt mer oppmerksomme.

Vil gjerne komme igjen, men da skal vi studere menyen i forkant for å sikre at det finnes litt flere valgmuligheter.

Lokalet forøvrig er veldig koselig, og beliggenheten er jo fantastisk. Mer variert meny og litt mer oppmerksom betjening = mer fornøyde kunder. Konseptet er fantastisk, men med flere valgmuligheter sentralt i Bergen er det lett å velge bort dette om ikke opplevelsen er fantastisk i sin helhet. Heier på dere!

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, Thomas G
Anmeldt 12. juli 2020

Maten var kjempe god og vi fikk god vin anbefaling. Alle som jobbet der var kjempe hyggelige og vi er kjempe fornøyd med hele opplevelsen.

Takk, kajsaerika
Anmeldt 11. juli 2020

Hadde en fantastisk kveld på Cornelius restaurant med fem retters meny. Alle rettene var en nytelse for ganene. Servitørene var veldig hyggelige og vi var så heldig å få en omvisning i den fantastiske vinkjelleren. Var en magisk kveld i nydelig solskinn. Takk for oss! Hilsen Mona og Johnny.

Takk, Seathre
Anmeldt 10. juli 2020

Tipp topp, Bergen, båtturen og holmen fra sin beste side Suveren mat og stemning på en super sommerdag

Takk, torgeirb506

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!