“Veldig god mat og service”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 14 av 452 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 14. juli 2020

Vi kom med egen båt litt før fellestransporten fra Bergen, også litt før restauranten åpner. Vi ble ble veldig godt tatt imot av en som da tilbød oss aperitiff og fortalte om stedet og vi fikk omvisning i vingrotten. Veldig interessant. Fortreffelig femretters metrologisk meny inkl dessert og vin ble servert deretter og passe tempo og av en hyggelig og serviceinnstilt servitør. Dette er et relativt dyrt sted, men såpass spesielt og med god mat og service er det vel verdt et besøk. Tusen takk for oss.

Takk, Randi2204
Restaurant_Bergen, General Manager på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2020

Kjære Randi,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi håper å kunne ønske velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 14. juli 2020

Hyggelig kveld med godt mat, godt drikke og hyggelige servitører.
Fin kombinasjon med den lille båtturen fra Bergen sentrum.

Takk, Arne D

Kjære Arne,

Anmeldt 14. juli 2020

Turen ut der var en helhets opplevelse med ypperlig mat, god service, og fantastiske omgivelser.
(Cornelius leverer også denne gang)

Takk, 707soj

Kjære gjest,

Anmeldt 14. juli 2020

Vi hadde tidenes sjømat opplevelse den 4.juli. Kjekke og imøtekommende ansatte fra vi ankom restauranten til de vinket fra kaien når vi reiste hjem. Deilig mat og mye mat ! Krabbesuppe, reker, ulike sorter skjell, krebs, kongekrabbe mm. Gode anbefalinger på drikke til maten gjorde at dette ble et festmåltid av de sjeldne! Tusen takk for oss, vi kommer garantert tilbake!

Takk, reisemalla

Kjære Reiseguri☺️

Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og det gleder oss å høre at dere hadde tidenes sjømatopplevelse. Vi håper å kunne ønske hjertelig velkommen tilbake om ikke lenge.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 14. juli 2020

Fantastiske smakar i ein velkomponert meny. Råvarer rett frå havet og overaskanda tilbehør. Litt minus for at servitørane ikkje klarte å følgja opp alle borda like bra, men det forstod dei og kompenserte med sjarm og eit varmt smil.

Takk, Old-eagle64

Kjære gjest,

Tusen takk for flotte ord, det gleder oss å høre at dere satt så pris på matopplevelsen. Det medfører nok riktighet at servitørene har hatt det litt for travelt til tider, spesielt i en fase der vi gikk fra å være "koronastengt" til plutselig å oppleve høy etterspørsel igjen. Jeg er trygg på at vi nå har kommet oss tilbake til "normalen". Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!