“60 års feiring”

Vurdert som nr. 14 av 452 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 14. juli 2020

Meget fornøyd med servicen, opplevelsen og maten.

Vi fikk kjapt svar på henvendelsen, både med priser og valgmuligheter. Veldig imøtekommende med endringer i reisefølge før selve dagen, smilende og hyggelige folk både på båten og i restauranten. Vi håpet å kunne ta med foredraget, men pga sykdom var ikke det mulig.
Maten var heeelt fantastisk (5 retters metrologisk), en fryd for smaksløkene.

Første gang vi har med barn (8-11 år), barnemenyen kunne vært litt mer barnevennlig (jeg smakte og den var fantastisk god, men barna var ikke helt enig, for fancy). Barnemenyen var 2 retters, noe som gjorde at de måtte vente en del før maten kom da vi voksne hadde 5 retters.
Innspill til barnemeny er kanskje å ha sauser til maten ved siden av, vaniljeis og sjokoladesaus kommer en langt med, barna kan få maten sin til første/andre voksen rett (ikke vente til vår hovedrett) og kanskje noe kjeks/nøtter/snacks tilgjengelig etterpå mens vi voksne fortsetter å spise våre retter. Men barna var helt enig i at opplevelsen var helt fantastisk og fant området og bassenget med kråkeboller og annet helt magisk :)

At det sto flere ansatte på bryggen og vinket oss avgårde etter endt selskap var prikken over I'en for hele gjengen.

Takk, beathen2019
Restaurant_Bergen, General Manager på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2020

Kjære Beathe,

Vi setter stor pris på både hyggelig og konstruktiv tilbakemelding, og det gleder oss å høre at besøket stod til, og kanskje overgikk, forventningene deres. Vi takker for gode innspill til barnemeny, det stemmer nok at den fremdeles er litt for avansert. Det er en utfordring for de dyktige kokkene våre å servere noe som er så enkelt Vi håper å kunne ønske hjertelig velkommen tilbake om ikke lenge.

Teamet på Cornelius

Anmeldt 14. juli 2020

Fin båttur. Fantastisk mat som var flott tillaget. Passelig lengde på besøket. Og en flott tur tilbake. Vi kommer igjen.

Dato for besøk: august 2019
Takk, robtvenil

Kjære gjest,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi håper å kunne ønske velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 14. juli 2020

Vi var på besøk til Bergen og dette var en utrolig fin opplevelse. Først ble det litt «Sightseeing» under båtturen ut til restauranten. Deretter ble vi ble vartet opp med med fantastisk sjømat og god og jordnær service med personlig introduksjon til rettene og råvarene de var basert på. Kan anbefales på det sterkeste!

Takk, Eignus

Kjære gjest,

Anmeldt 14. juli 2020

Min mann og jeg hadde en fantastisk opplevelse på Cornelius. Det var nydelig mat og personalet kunne sine saker og dette sammen med en flott solnedgang gjorde kvelden perfekt. Har allerede anbefalt stedet til familie og venner.

Takk, ellenbull54

Kjære Ellen,

Anmeldt 14. juli 2020

Vi kom med egen båt litt før fellestransporten fra Bergen, også litt før restauranten åpner. Vi ble ble veldig godt tatt imot av en som da tilbød oss aperitiff og fortalte om stedet og vi fikk omvisning i vingrotten. Veldig interessant. Fortreffelig femretters metrologisk meny inkl dessert og vin ble servert deretter og passe tempo og av en hyggelig og serviceinnstilt servitør. Dette er et relativt dyrt sted, men såpass spesielt og med god mat og service er det vel verdt et besøk. Tusen takk for oss.

Takk, Randi2204

Kjære Randi,

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!