“Overrasket”

Vurdert som nr. 14 av 445 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Denne restauranten har lenge stått på ønskelisten vår og nå i år fikk vi både muligheten til å reise til Bergen og ut til Cornelius. Siden vi bor i Innlandet er god sjømat med utsikt over fjorden en superb kombo, slik restauranten markedsfører seg.
Det var ett eneste bord uten utsikt i restauranten - og det fikk vi, så overraskelsen og skuffelsen var omtrent like stor. Helt oppriktig, så mener vi at et slikt bord selger man ikke, med mindre gjestene vet hva de får og at to personer vil slukøret se rett inn i veggen, mens ALLE andre i restauranten kan nyte fjorden og solnedgangen. Hadde vi visst hva vi fikk, kunne vi tatt et valg på om vi ville ha det.
Maten var helt ok, men heller ikke mer og derfor noe overpriset. Hyggelig betjening som gjorde så godt de kunne og en flott båttur i solnedgang.

Takk, mayk82
Restaurant_Bergen, General Manager på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2020

Kjære gjest,

Vi takker for konstruktiv tilbakemelding. Det er utrolig leit å lese at dere ble så skuffet over bordplasseringen og at det har satt så stort preg på opplevelsen deres. Vi skulle ønske at vi kunne tilby alle gjestene våre vindusbord, men det er dessverre ikke mulig. Jeg er litt usikker på hvilket bord du beskriver, og hvor dere satt i restauranten. Det skal være mulig å se sjøen fra alle bordene våre, selv om man ikke sitter ved vinduet. Jeg er glad for å lese at dere var fornøyd med service og mat. Vi håper at vi får anledning til å ønske dere velkommen tilbake en gang, og at vi da har mulighet for å oppfylle ønske om bordplassering.

Med vennlig hilsen gjengen på Holmen

Anmeldt 20. juli 2020

Hadde en hyggelig kveld, med god mat, drikke og service.

Anbefaler RåBar som en smaksrik start på kvelden.

1  Takk, ReisendeMac77

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding. Det betyr veldig mye for oss. Det er ekstra kjekt å lese at dere satt pris på vårt nye konsept med RÅbar. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Cornelius.

Anmeldt 20. juli 2020

Flott kveld i sjøkanten med utsøkte rettar frå havet ledsaget av smakfull vinpakke!
Hyggelig båttur i for og etterkant av besøket satte en ekstra spiss på kvelden!

Takk, gbotnen

Kjære gjest,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere var fornøyd med feiringen på Holmen. Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Med vennlig hilsen gjengen på Cornelius

Anmeldt 18. juli 2020

Ville overraske min søster med lunch og bestilte bord på Mail på Cornelius ca. 2-3 dager før. Fikk hyggelig tilbakemelding om at vi var hjertelig velkommen.
Etter en planlagt fisketur .... var det tid for lunch . Da vi ankom brygga på Cornelius ble min søster helt månebedotten. Å GUUUU SKAL VI SPISE HER? Hun hadde vært der på julebord men aldri i strålende sol og varme. Hun ble kjempe glad❤️ Lunchen var dagens fiskesuppe med brød og selvfølgelig hvitvin.
Vi fikk champagne før maten og hadde en utrolig hyggelig stund. Det var over 23 grader den dagen , så ett bad måtte til . Enkelt å komme seg på land igjen med trappen
Vi skal snart ut igjen og da blir det med flere av familien ❤️

Dato for besøk: juni 2020
Takk, annelinael14
Restaurant_Bergen, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2020

Kjære Ann Elin,

Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi ønsker hele familien hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Mvh hilsen teamet på Cornelius

Anmeldt 17. juli 2020

Spiste lunsj 3 retters. Anbefaler RÅbar som forrett. Du får en introduksjon i ulike typer skjell/ kråkeboller/ annet som er mulig å spise rått fra sjøen, deretter smaker du på det som blir vist - nam!
Egenprodusert sider til forrett, samt god vin og dessertvin som passer veldig godt med maten. Positivt og hjelpsomt personell. Transport til og fra var uten noe problem.

Takk, Car_nholst

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og det gleder oss å lese at dere hadde en flott kveld på Holmen. Ekstra kjekt er det å høre at dere satt pris på vårt nye konsept med RÅbar. Hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Mvh teamet på Cornelius

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!