“En opplevelse utenom det vanlige”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 14 av 453 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 28. august 2020

Nydelig mat og drikke som man kjenner tilberedes og serveres av profesjonelle. God atmosfære og en helt fantastisk utsikt.

Takk, kineclaudius

Anmeldt 28. august 2020

Et restaurantbesøk man husker. Med båttur begge veier, sjømat tilbredt på enkelt, men veldig smakfullt vis, hyggelig betjening og deilige viner! Dyrt, men virkelig verdt det!

Takk, anniken874
Anmeldt 27. august 2020

Fantastisk god mat, veldig hyggelig personale. Fantastiske lokaler. Anbefales på det sterkeste. Her blir det flere turer.

Takk, vassdal6
Anmeldt 27. august 2020

Annerledes restaurantbesøk. Nydelig sted, nydelig mat, flinke servitører og spennende besøk i vinkjelleren. Anbefales!

Takk, hilde720
Anmeldt 16. august 2020 via mobile enheter

Vi var en gruppe gode kollegaer på "blåtur", og vi var så heldig å få spise lunsj på Cornelius. Vi ble hentet i Bergen med båt klokken 1130 og etter en båttur på 25 min var vi fremme. Vi ble godt ivaretatt av servitør, og fikk smake på spennede sjømat og deilig dessert. Vi ble hentet med båt da maten var spist, og vi var fremme i Bergen igjen klokken 15. Anbefaler 3-retters lunsj opplevelsen til både turister og bergensere

Takk, norwegian_a

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!